Kluk s novinovou čepicí na odpis? Překáží ve sledovanosti Událostí?

vecernicek_2

UDÁLOST TÝDNE – Nejstarší pořad pro nejmenší diváky u nás se má přestěhovat na ČT2. Domovskou Jedničku opustí prý proto, aby se zlepšila sledovanost hlavní zpravodajské relace – Události. Jestli se tak stane, není vůbec zatím rozhodnuto. V případě, že by změna byla schválena, ČT1 opustí kluk s novinovou čepicí nejdříve na jaře roku 2012. Diskutovat se má také o délce bloku Večerníček.

Když před čtyřmi roky přišlo vedení České televize se zprávou, že Večerníček přesunou z 19:00 na 18:45, vyvstávaly až úsměvné otázky, zda děti neutrpí psychickou újmu související s posunem o 15 minut. Nabízí se otázka, co dokáže udělat taková změna vysílacího okruhu. Patrně nic dramatického, navíc třeba na Slovensku jsou děti dle tohoto kritéria patrně velmi psychicky odolné.

Zdeněk Šámal: Programové umístění Večerníčku je špatné

Petr Dvořák slíbil, že změní Události. Hlavní zpravodajská relace má dostat novou strukturu a projít zásadními změnami. Cílem je vybudovat ze stávajících Událostí druhou nejsledovanější zpravodajskou relaci v České republice. Snaze nového vedení má ubírat Večerníček: „Programové umístění Večerníčku je špatné. Musí být někde jinde a podle mého názoru není v současné době jiná možnost, než ho přesunout na ČT2,“ řekl Zdeněk Šámal, šéf zpravodajství ČT, on-line deníku TÝDEN.CZ. V jeho kompetenci nicméně takováto změna není. Rozhodnout o tom má nový programový ředitel Milan Fridrich a generální ředitel Petr Dvořák.

VÍCE INFORMACÍ: Animáček dostane od podzimu prostor přes 2 hodiny

Petr Dvořák už dříve prohlásil, že si navíc dokáže představit umístění Večerníčku na plánovaný dětský a vzdělávací okruh s pracovním názvem „ČT3″. Zdeněk Šámal navíc doplnil, že by bylo dobré „zamyslet se nad tím, zda není (Večerníček) příliš krátký„. TV Barrandov s více než dvouhodinovým blokem Animáček získává pravidelně u nejmenších diváků vysoká čísla.

vecernicek_otazka

Neochvějný stavební kámen v ohrožení?

V roce 2007 došlo k přesunu Večerníčku z 19:00 na 18:45. Důvodem byly už tehdy Události, vedení České televize totiž chtělo prodloužit hlavní zpravodajskou o 15 minut, a tak se Večerníček musel přesunout. Změna měla za následek dokonce mírný nárůst sledovanosti, v kategorii 15+ sledovalo průměrně Večerníček 458 tisíc diváků v roce 2006, o rok později to bylo 579 tisíc, ovšem nyní je to 342 tisíce. U dětí ve věku 4-9 let byla sledovanost v roce 2005 dokonce 151 tisíc, o dva roky později 98 tisíc a nyní jen 54 tisíc. Vyplývá to z výsledků měření ATO, která má server Týden.cz k dispozici.

AKTUÁLNĚ: Do ČT se vrací Zdeněk Šámal, Milan Fridrich povýší na šéfa programu

Přesun Večerníčku měl ovšem spíše symbolickou hodnotu. Nicméně Večerníček by na ČT2 nebyl poprvé, v minulosti se totiž na ČT vysílal Večerníček hned dvakrát denně, jednou v tradičním čase na ČT1, předtím ovšem mohli děti sledovat večerní pohádku o po 17. hodině na ČT2.

Slovenský děduško otloukánek

Zatímco u nás se před čtyřmi roky řešilo, jak ovlivní Večerníček v 18:45 dětské návyky, dnes už nikdo patrně nic nenamítá. Bezesporu je však stále ceněnou značkou. Slovenská televize ovšem dokázala z Večerníčka učinit „otloukánka“. Jeho vysílací čas se neustále mění, tu jednou je v 19:15, poté ustupuje na 18:30, jindy v 19:05 a tak se to s příchodem nového programového schématu neustále mění. S příchodem Richarda Rybníčka do čela STV se dokonce odstěhoval Dvojku, v roce 2008 byl v neuvěřitelném čase, z 18:20 se odsunul na 17:55, stanice se nicméně posléze omluvila a Večerníček vrátila zpět.

Z ARCHIVU: Odešel Pan Večerníček

Slovenská televize za Richarda Rybníčka přišla s několikerými „revolucemi“. Předně zbrusu nová znělka, tedy jednalo se jen o „modernizaci“ a nahrání nové hudby. Ale i tento krok zvednul vlnu nevole. V únoru 2004 ovšem nebyl dokonce Večerníček vysílán každý den. Rodiče se bouřili, v úterý totiž nahradilo dětský pořad losování Binga. Stížností se zabývala též Rada STV. A dětský divák vyhrál

PSALI JSME: Rumcajs slaví čtyřicetiny

Hlavní postavička slovenského Děduška Večerníčka se dokonce letos objevila v reklamě na hypotéku ČSOB. I přesto, že tisková mluvčí uvedla, že k postavičce „přistupovali s úctou„, lze jen těžko pochybovat o tom, co by se stalo, kdyby český klučina nabízel třeba nové automobily. Použití pohádkové postavičky takového formátu reklamě, ohrozí diváka podstatně více než to, kdy se bude vysílat.

VEČERNÍČEK VE SVĚTĚ: Dobrý večer. Dobrou noc

V září se Večerníček opět musel vzdálit s Jednotky, na Dvojke se usídlí v 18:30. Vedení stanice uvádí jako hlavní důvod snaha zajistit „stabilní vysílací čas„. Jenže sportovní událostí, které bude Dvojka vysílat, Večerníček stejně odsune. Nabízí se otázka, zda je přesun českého Večerníčku na Dvojku stejně dramatický…

Klasická znělka slovenského Večerníčku – verze léto

Klasická znělka slovenského Večerníčku – verze zima

Nová verze znělka slovenského Večerníčku.

Autor článku:

Komentáře (7)

    1. Lada73

      Když je dobrá pohádka, podívám se, i když nejsem dítě. Ty současné hrůzy nekomentuju. čest výjimkám.
      Taky nechápu, stejně mají všichni zafixované, že v 19.00 jsou Události. Kdo chce přepne, ať je předtím co chce.

  1. JJirka

    Já nedovedu překousnout větu „Bezesporu je však (Večerníček) stále ceněnou značkou“. Připadá mi nevkusný, neuctivý a hnusný, dělat z něčeho, jako je Večerníček, obchodní značku… Dnešní doba se asi nezastaví před ničim… :-/

    1. Martin Petera Autor příspěvku

      Omlouvám se, určitě jsem to nemyslel nijak pejorativně. Večerníček mám určitě v úctě. Ale „Večerníček“ je na druhou stranu na úřadu vlastnictví ochrannou známkou či značkou :).

  2. Maxx

    Večerníček je už pro dnešní děti out. Barrandov to vyřešil s tím dětským blokem mnohem lépe. Ať ČT nakoupí zahraniční animáče a bude s tím mít sledovanost i ušetřené peníze. Rákosníček už žádné dnešní dítě nezajímá.

    1. juko

      Maxxi, to co píšete je bohužel krutá pravda, ale myslím, že to neplatí jenom o dnešním dítěti. I já jdyž jsem byl dítě, jsem se mnohem více těšil třeba na seriál Tom a Jerry než na cokoliv z domácí produkce. A zrovna T&J se ve večerníčkovém bloku objevil v průměru jednou za rok, možná jednou za dva roky. V dnešní době, kdy má Večerníček konkurenci Barrandova, ale třeba i Disney Channel mě tedy vůbec nepřekvapuje, že deti na něj kašlou. Ještě kdyby Disney u nás spustil kanál Playhouse v české verzi, byla by to pro Večerníček zřejmě definitivní rána.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .