Senát posvětil reklamu na ČT2 a ČT4

logoct_velkeperex

Horní komora českého parlamentu včera schválila ukončení reklamy na ČT1 a ČT24, zároveň provedla několik pozměňovacích návrhů. Zákon nyní putuje zpět do Poslanecké sněmovny PČR.

Senátoři ponechají nakonec reklamu na ČT2 a ČT4 stejně tak, jak to schválila Poslanecká sněmovna PČR. Z reklam bude muset ČT do konce června příštího roku přispívat na dokončení digitalizace, veřejnoprávní médiu si bude moci z výnosů odečíst náklady na jejich správu. Senátor Tomáš Töpfer /ODS/ uvedl, že bez schválení zákona by ČT byla zcela bez reklamy a bez příjmů by se ocitnul Státní fond kultury. Senát zároveň změnil datum konce digitalizace, nebude jím 11. 11. 2011, ale až 30. 6. 2012.

K TÉMATU: Poslanci schválili omezení reklamy na ČT, Janečkův nástupce možná koncem září

Je to dobrá zpráva pro Novu i pro českého diváka. Je to jednoznačné potvrzení kompromisu, na základě kterého má reklama a teleshopping úplně zmizet z vysílání ČT1 a ČT24, a to výměnou za rozsáhlou podporu české kinematografie ze strany TV Nova a dalších komerčních televizních stanic. Těší nás, že zákonodárci dospěli k tomuto rozhodnutí, se kterým se ztotožňujeme i my,“ uvedl generální ředitel TV Nova Jan Andruško. Z České televize zcela zmizí teleshopping. ČT1 a ČT24 budou moci vysílat reklamu jen v případě, že to bude vyžadovat nákup práv na sportovní či kulturní přenosy. Product placement a sponzoring však bude moci zůstat na všech programech České televize.

SOUVISEJÍCÍ: Rada vytýká Nově nevyváženost, v TN informovala jednostranně

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .