Nově chybí Liga mistrů, do cenové bitvy ale jít nechtěla

ligamistrumalaAtraktivní sportovní soutěže jsou ještě stále velice zajímavou komoditou i pro tuzemské komerční televize. Zatímco před několika lety jsme si ještě o některých soutěžích na Nově nebo Primě mohli nechat jenom zdát, s příchodem multikanálové strategie se každá skupina snaží pro sebe získat co nejvíc. Nova si teď opětovně „brousí zuby“ na fotbalovou Ligu mistrů, kterou vysílá Česká televize s Primou Cool.

Nova si troufá přeplácet ČT, s Primou do bitvy nešla

Práva v předchozích letech vlastnila i Nova. Vedle České televize měla právo na zápasy tzv. druhé volby, což je v případě Ligy mistrů prakticky totéž jako hlavní vysílací právo. Od letošní sezony ale tuto soutěž získala konkurenční Prima pro svůj volný celoplošný kanál Prima Cool. A zástupci Novy se nyní nechali slyšet, že by tuto soutěž rádi vysílali místo České televize. Komerční produkt typu Ligy mistrů totiž podle nich na veřejnoprávní obrazovku nepatří. Že Česká televize vysílá tuto soutěž prakticky od svého vzniku, jim jaksi uniká.

UEFA Champions League považujeme za ryze komerční a podle mě by se na obrazovkách veřejnoprávní televize objevovat neměla,“ uvedl ředitel Novy sport a TV Fanda Marek Kindernay pro server IHNED.cz. Nova přitom mohla koupit Ligu mistrů i pro letošní sezonu, ale přeplatila ji konkurenční Prima. A nejsledovanější skupině se nechtělo jít s Primou do cenové bitvy.

Česká televize investuje do sportu stamiliony

Vzájemné šroubování cen za vysílací práva odmítá i Česká televize. Ta sice investuje do sportovních práv stovky milionů korun ročně, ale razí strategii postupného snižování ceny za práva, pokud není ve střetu s jinými skupinami. Právě zástupci Novy nyní přes média vyzývají Českou televizi, aby se už v budoucnu neucházela o Ligu mistrů ve fotbale. Ředitel programu ČT4 Jiří Ponikelský nicméně vzkazuje, že pokud bude cena za tuto fotbalovou soutěž přijatelná, nehodlá Česká televize své konkurenci nic přenechávat.

novasport

Komerční televize se v zájmu bitvy o diváka pouštějí do experimentů, které by před několika lety byly nemyslitelné. Prima v roce 2007 koupila práva pro anglickou fotbalovou Premier League a pak odvysílala celé fotbalové EURO 2008. Nova se pustila do produkce hokejových přenosů a vzala České televizi exkluzivitu v případě vysílání hokejové Tipsport extraligy. Podobná situace nastala i ve fotbale, kde se o Gambrinus ligu dělí až tři televizní společnosti.

Multikanálová strategie přinese bitvy komerčních skupin

Multikanálová strategie komerčních skupin přináší i nutnost výrazných investicí do sportovních vysílacích práv. Po vzoru západních zemí je tedy celkem pravděpodobné, že za několik let zůstanou na obrazovce České televize pouze události specifického významu, tzn. některé šampionáty nebo výrazná část Olympijských her. Dlouhodobé sportovní soutěže s výraznějším komerčním potenciálem se budou objevovat povětšinou ve vysílání privátních stanic.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .