Dvanáct hodin s televizí Pětka – pozitivně lze hodnotit pouze grafiku

petka-logo-1Dnes na serveru RadioTV pokračujeme druhou částí recenze programu nové celoplošné televize Pětka. Tentokrát si posvítíme na pořady v hlavním vysílacím čase. Nakolik je program atraktivní pro diváky a můžou původní formáty Pětky konkurovat zavedeným značkám?

Pro informaci dodám, že jsem program televizní stanice Pětka sledoval v pondělí 26. listopadu mezi 12:00 a půlnocí.

PRVNÍ ČÁST RECENZE: Dvanáct hodin s televizí Pětka: obětoval jsem část duševního zdraví

20:00 – 21:00

Zdivočelá země, komedie Nabitá zbraň, seriál Gympl s ručením omezeným, Cesty domů, Buldoci a třešně. Tolik nabídka ostatních kanálů. Tady se Pětka sice snaží konkurovat, ovšem nejspíš relativně marně. Její zábavně-zpravodajská show Koule, založená na glosování aktuálních událostí, je sice v zásadě zajímavý formát, cosi mezi Infoteinmentem, zábavným pořadem a hospodskou tlachárnou, ale nejsem si jistý, kolik diváků si skutečně najde. Ivo Šmoldas není úplně tím pravým příkladem lidového komika, v jeho humoru je cítit alespoň mírný závan inteligence a to u většinového diváka nikdy nefunguje. Na druhou stranu ovšem pravda, že Veronika Žilková, která je jedním z hostů, jakoukoli inteligenci spolehlivě vyvažuje.

Problémem pořadu Koule ale nejspíš bude i fakt, že jeho výroba nebude úplně nejlevnější. Jde o relativně větší studiový pořad a to nikdy není levná záležitost. Sice je obalen reklamními bloky, co jen se vejde, ale vzhledem k možným cenám reklamy na Pětce silně pochybuji, že se Koule v nákladech opravdu zaplatí.

Po půlhodinové Kouli následuje pořad Bulvárek. Tentokrát trocha informací ze Slavíků, rozhovor s Lucií Bílou, Tomášem Klusem, něco z Festivalu erotiky a další zprávičky.

21:00 – 22:00

V devět na mě zaútočil pořad  Šoumeni. Původně jsem měl pocit, že jde o klasickou skrytou kameru, jenže ono ne. Šoumeni jsou kombinací skryté kamery, Nikdo není dokonalý a vědomostní soutěže. Jinak všechna čest protagonistům, jsou pohotoví, improvizace jim nedělá problém, a kdyby tento pořad vysílala Nova v devadesátých letech, byly by z nich hvězdy. Na Pětce po nich nejspíš pes neštěkne. Samotný formát není úplně špatný, na větším trhu by se určitě uplatnil, u nás nejspíš skončí společně s pokusem jménem TV Pětka.

Česká televize zatím nasadila na ČT1 cestopis, na ČT2 dokument Letecké katastrofy, Prima Cool konkuruje Teorií velkého třesku. Ano, dokážu si představit, že Šoumeni mohou být konkurencí, respektive alternativou.

A přichází Buřtcajk. Přiznám se bez mučení, že Zdeňka Izera nemám jako komika nijak zvlášť v lásce. Jeho humor mi nesedí. Vím, že má ale řadu příznivců a tak se pokusím o trochu objektivity. Jenže už jenom ten název…

Ne, promiňte. Věřím, že za poradem je mnoho práce, objektivně musím říci, že kvalitou humoru Buřtcajk nevybočuje třeba z nováckých Zlatých mříží, ale tohle mě opravdu strašně nebaví. Ohrané vtipy, scénky na základě ohraných vtipů a pro změnu ohrané vtipy. Sázím se sám se sebou, jestli se alespoň jednou v průběhu půlhodinového Buřtcajku zasměju.

Zatím co mě nerozesmívá Buřtcajk, Prima načala Ano Šéfe, ČT1 publicistické Reportéry, ČT2 oscarového maďarského Mefista a Nova Cinema Streetfighter: Poslední boj.

22:00 – 23:00

Mezi desátou a jedenáctou bych se mohl nechat urážet Doktorem Housem, zjišťovat Jak jsem poznal vaši matku, nebo mrknout na pitevnu v seriálu Tělo jako důkaz. Ale já ne. Poté, co mě nudil uplynulou půlhodinu Buřtcajk, se teď vydávám na střechu s talk show V luftě s Jakubem Kohákem.

Vlastně jedinou zajímavostí tohoto pořadu je, že se rozhovory odehrávají na střeše. Jinak jde o klasickou talk show, která nenabízí nic nového, tedy nepočítám-li několik vtipných reklam, které autoři pořadu našli, světe div se, na Youtube.com.

I další pořad je založen, ach jaké to překvapení, na videích z Youtube.com. Vlastně by asi Pětka měla Youtube platit za to, že z tohoto serveru stahují takové množství obrazového materiálu. Mimochodem, milá Pětko, pokud budete z klipů, které stahujete, odstraňovat původní grafické prvky, tak na vás nejspíš někdy brzy někdo vletí. Ale zpět k pořadu, který právě začal. S-Hitparáda, jak hlásá název, je založena, tedy alespoň podle jeho autorů, na nejhorších skladbách a klipech všech dob. Ano, to by v celku odpovídalo. V průběhu tohoto pořadu mě opustily i poslední zbytky životního optimismu.

Mezitím mi Prima Family nabízí Partičku, Nova Noční televizní noviny, Cool seriál Živí mrtvý. Poslední jmenovaný docela jasně vystihuje jak se, po téměř dvanácti hodinách sledování Pětky, cítím.

23:00 – 24:00

V tomto čase už Pětka nabízí pouze reprízy již odvysílaného. Opět si můžu vychutnat diskusní Kouli, od půl dvanácté potom Bulvárek. Tyto reprízy nasazuje Pětka proti Sexu ve městě, Cooláckému Coolman, Barrandovskému retru Nejmladší z rodu Hamrů, nebo komedii Hurá do basy. Tady už o konkurenci nelze mluvit a vědí to i inzerenti. V tomto čase jsem totiž ve vysílání Pětky na reklamu nenarazil.

Co říci závěrem?

A jaký je tedy závěr? V zásadě mohu Pětku pochválit za grafiku. V tuzemském televizním průměru je určitě nadprůměrná. Jenže to je asi tak všechno za co lze televizi Pětka chválit. Celkovou koncepci, kdy chce Pětka konkurovat převážně v prime time nechápu a stejně tak je mi cizí myšlenka, kdy si Pětka většinu obsahu vyrábí sama. Je to drahé, neefektivní a nudné. Vím, říká se, že i s malým kašpárkem lze hrát velké divadlo, ale to v televizním byznysu vážně neplatí. Tedy pokud není rok 2000 a vy se nejmenujete Vladimír Železný.

Jistě, pokud Pětka najde investora, který na peníze nehledí a chce prostě jen vyhodit pár miliard oknem, tak proč si trochu nezablbnout. Ale obávám se, že většina investorů by chtěla své peníze minimálně zpět a to Pětka nabídne jen těžko.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: