Michal Balík: Rozhodli jsme se opustit úzký formát tanečního rádia

radiotv22Fajn Radio patří do tradiční pražské hitové čtyřky, která ještě před několika lety vládla pražskému éteru. Jeho poslechovost ještě pod značkou Zlatá Praha dosahovala až k 150 tisícům posluchačů denně. V posledních letech došlo k výraznému rozšíření pokrytí, přesto je podle posledního průzkumu denní poslechovost Fajn Radia jen 36 tisíc lidí.

Dlouhá léta bylo Fajn Radio vnímáno jako jediné výrazně taneční rádio v republice. V poslední době ovšem posluchači zaznamenali odklon od taneční muziky k žánrově širšímu hitovému formátu. Proč k těmto změnám dochází jsme se zeptali programového ředitele Fajn Radia Michala Balíka.

Můžete popsat změny, k nimž dochází ve formátu Fajn radia?

V naší stanici došlo v poslední době k zásadním změnám. Definitivně jsme se rozhodli opustit úzký formát tanečního rádia pro teenagery a do budoucna se chceme zaměřit na širší skupinu posluchačů. Provedli jsme několik průzkumů,
ze kterých vyplynulo, že pražský posluchač si žádá jiný program, než jsme mu doposud nabízeli. Výrazně jsme proto změnili hudbu a rozšířili zpravodajství. Byly zrušeny některé pořady a zásadně jsme posílili regionalitu.
Naším cílem je přinášet rychlé – zajímavé informace a především zábavu. Na prvním místě je pro nás hudba, proto klademe důraz na perfektní hudební mix, s tím souvisí i fakt, že hudbu důkladně testujeme. Fajn rádio se od 1.února
2005 stalo čistě CHR stanicí a pevně věříme, že budeme mít s tímto formátem v Praze velký úspěch.

Jaké důvody vás k úpravě formátu vedly?

Jednoznačným důvodem ke změnám byl trvalý pokles poslechovosti Fajn Rádia. Podařilo se nám dokonale zmapovat a rozklíčovat situaci na pražském rozhlasovém trhu a z toho vyvodit i patřičné závěry. Jasně jsme si uvědomili, že situace je nadále neudržitelná a rozhodli se podniknout
zásadní kroky. Nový formát Fajn Rádia na sebe nenechal dlouho čekat.

Na jakého posluchače teď cílíte?

Primárním determinantem posluchačské skupiny byly hudební preference, které vyplynuly z velké mapping study, kterou jsme vypracovali v minulém roce. Zjednodušeně řečeno, naším cílovým posluchačem je mladý člověk do 35 let s aktivním zájmem o současnou hudbu a lokální pražské informace.

Koho berete v Praze jako svoji hlavní konkurenci?

Naším cílem je stát se „štikou“ pražského éteru. Víme, že konkurence je zde opravdu silná. Jako největší konkurenty Fajn Rádia bereme Evropu 2 následovanou rádiem Deejay, ale nepodceňujeme ani dobře vybudovaný formát Expres rádia.

Máte také nový zvukový obal, kde vznikl?

Se změnami, které jsme provedli, musel zákonitě přijít i nový zvukový obal. Nebojíme se tvrdit, že se jedná o nejlepší jingly, které kdy v pražském éteru zazněly. Do obalu jsme investovali nemalou částku z našeho rozpočtu.
Byl vyroben na zakázku v USA firmou Groove Addicts a kompletován v pražském studiu Audiotech.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .