Mediální podnikatel Ivan Zach chce sloučit ztrátová rádia Hey

radiohey_mapa

GRAFY POSLECHOVOSTI UVNITŘ – Programová síť rádií Hey je prodělečná, podle informací deníku E15 dosáhla skupina loni ztrátu přes deset milionů korun. Podnikatel Ivan Zach se proto rozhodl šetřit a všechny čtyři držitele lokálních licencí hodlá sloučit do jedné firmy Star Promotion. Cílem je optimalizovat náklady a řízení.

Společnosti Fajront BS (licence na severu Moravy), Rádio Profil (rádia Hey Profil na východě Čech), Pražské inforádio (Rádio Hey Praha) a Rádio Podještědí (rádia Hey na severu Čech) zaniknou, sloučí se totiž s existující firmou Star Promotion, ta aktuálně drží licence k brněnským kmitočtům. Ivan Zach je nucen učinit přítrž prodělečnému hospodaření.

Celková ztráta za loňský rok 10 milionů, o rok dříve 14,5 milionu

Jak informoval ekonomický deník E15, podnikatel a většinový majitel Ivan Zach se rozhodl reagovat na narůstající ztrátu rádií značky Hey. Dodejme, že Ivan Zach vlastní poloviční podíl v televizi Prima. Důvodem je například pokles trhu s reklamou. V roce 2010 měla skupina podle deníku ztrátu 10 milionů korun, o rok dříve činila částka dokonce 14,5 milionu.

Z ARCHIVU: Hey! míří na rock a sport, má i nový web

Plánovanou fúzi musí samozřejmě schválit ještě Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV): „Cílem připravované fúze je optimalizace nákladů i řízení. Po obdržení souhlasu RRTV bude projekt fúze realizován v nejkratším možném čase,“ uvedl Luboš Jetmar, výkonný šéf GES Media Asset, která rádia Hey spoluovládá prostřednictví sítě firem Radio Asset, Hey Média a InFin.

Firma Rádio Profil vykázala za rok 2010 ztrátu 76 tisíc korun, Rádio Podještědí zhruba 16 tisíc, vyplývá to z účetních uzávěrek. Deník E15 však dodává, že varující je především objem neuhrazených ztrát z minulých let, dohromady činil 14,6 milionu.

hey_totalVývoj poslechovosti rádií Hey!, jedná se o součet poslechovosti všech rádií. Pro zvětšení klikněte myší.

Manažeři si slibují obrat k lepšímu

Sloučení rádií Hey pod jednu společnost má vést ke snížení nákladů, manažeři si navíc slibují peníze díky oživení trhu. Mezi plány patří rozšíření signálu, bez něhož by mohla být cesta za ziskem obtížnější: „Pracujeme na vyhledání volných frekvencí ve vybraných lokalitách a budeme žádat RRTV o jejich přidělení,“ reagoval trochu neurčitě Luboš Jetmar.

Šéf Rádií HEY: Programové změny jsme pečlivě zvažovali a konzultovali

Programové změny navýšení poslechovosti nepřinesly. Od března 2010 vysílají všechna rádia Hey centrální program z jednoho studia s odpojovanými zpravodajskými vstupy pro regiony. V minulosti se přitom studio z Čech soustředilo na český a slovenský pop, moravská studia hrála rock. Změna formátu přinesla melodický rock a orientaci na sportovní program.

SOUVISEJÍCÍ: RRTV bude zkoumat vysílání Rádia Hey

Cílem změn bylo jasněji definovat cílovou skupinu stanice, místo žen chtějí Rádia Hey! přilákat muže ve věku 30 – 40 let. Posluchači Rádia Hey! Morava nově dostali program produkovaný z Prahy, mnohdy si stěžovali na to, že Rádio Hey nehraje rock, nýbrž pop. To však výkonný ředitel Karel Hromádka v rozhovoru pro RadioTV odmítnul: “Pouštět se do debat co je ještě rock a co již rockem není, mi přijde dětinské a v určitých případech až šovinistické. Kdo má patent na to určovat, jak má správná rocková hudba vypadat? Dobu, kdy to někdo nařizoval, už máme snad za sebou.

hey_tydenniVývoj týdenní poslechovosti rádií Hey!. Pro zvětšení klikněte myší.

Slovenský Hey změnil majitele – měl rozpačitou poslechovost

Česká mediální skupina GES se stáhla ze slovenského rozhlasového trhu a Rádio Hey! prodala loni novému majiteli. V průběhu roku 2004 získala licencovaná společnost lukrativní síť frekvencí po zkrachovalém rádiu Hviezda FM, která zahrnovala vysílače v Bratislavě, Nitře, Ružomberku a Banské Bystrici. K tomu se přidalo i několik jiných uvolněných frekvencí. Investor později akvizoval fungující Rádio Zet v Žilině, které se formátově přizpůsobilo, ale provozně zůstalo samostatné. Formátově se provozovatel rozhodl vsadit výhradně na slovenskou a českou hudbu, což byl na slovenském trhu ojedinělý krok.

DOPORUČUJEME: Skupina GES zřejmě opustí Slovensko, prodává tamní Rádio Hey

V únoru letošního roku jsme přinesli zprávu, která se týkala vypnutí vysílačů kvůli neplnění smluvních závazků. V prosinci 2010 vydala slovenská regulační rada souhlas s převodem licencované společnosti do rukou jiného investora. Kupní cena měla být podle zákulisních informací symbolické jedno euro s tím, že nový majitel měl převzít všechny závazky společnosti.

K TÉMATU: Skylink vypnul slovenské Rádio Hey. Může přijít o licenci

Vypnutí vysílání ze strany společnosti Towercom, která provozuje slovenskou platformu Skylink mohlo znamenat, že výše dluhů provozovatele nebo servisní společnosti Rádia Hey přesáhla únosnou mez. Jen málokdy se totiž stává, aby jakýkoliv dodavatel komentoval své vztahy s odběratelem otevřeným způsobem, jak to udělal Skylink. „Z důvodu dlouhodobého neplnění smluvních závazků vysílatele Rádia HEY! bylo ukončeno vysílání této rozhlasové stanice v nabídce Skylink k 1.2.2011,“ hlásil web Skylinku. Nakonec licenční rada prodloužila Rádiu Hey licenci na březnovém zasedání. Stanice začala vysílat provizorně, ale přesto nadále vysílá.

hey_denniVývoj denní poslechovosti rádií Hey!. Pro zvětšení klikněte myší.

Autor článku:

Komentáře (3)

  1. premium12

    “Pouštět se do debat co je ještě rock a co již rockem není, mi přijde dětinské a v určitých případech až šovinistické. Kdo má patent na to určovat, jak má správná rocková hudba vypadat? Dobu, kdy to někdo nařizoval, už máme snad za sebou.”
    Nojo proto v jejich nejsilnější poslechové oblasti uživí další rockové radio (čas rock). Poslouchat Langerovou nebo T-Rex je opravdu rozdíl.

  2. Barka

    Pane Hromádka, pokud máte prsty ,s prominutím ,ve zkurvení rádia Hey , tak bych Vám
    už bez prominutí nakopal prdel. A pokud nevíte , co je rock , tak se na to poptejte.
    Koneckonců, klidně Vám můžu nějaké cd vypálit a poslat. Vy jste nám tady opravdu chyběl. Kdyby jste tedy po rocku toužil, tak sem napište, já Vám hodím můj mail a
    můžeme se domluvit. Pozdrav celému vedení do Prahy. Baránek, Bánov.

  3. honza.3

    … přesně…..jak je vidět na grafech, program z čech měl poslechovost takou, jakou měl. Moravský rockový program jasně vedl, takže nikdo nepochopil, proč jste udělali pravý opak a orientovali jste se směrem, který, jak je vidět, posluchače nelákal….. no, co dodat, jak nepochopitelně tipické….. Dobré, fungující a s budoucností se u nás likvidovalo už za totality.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .