BBC je posedlá mládím, tvrdí komerční subjekty

bbc_radio_2Druhý okruh určen původně starším posluchačům pomalu směřuje k jiné cílové skupině.

A tou mají být opět mladší ročníky. Veřejnoprávní BBC tak utrpěla další šrám na své pověsti. Komerčním rádiím se tato praxe nelíbí, současné kroky vedení stanic BBC označují za „posedlost mládím“. Zároveň podle nich jsou odstrkování starší posluchači a tím značně trpí služba veřejnosti, již střídá zájem o co největší počet posluchačů. Změny jsou podle nich neopodstatněné, pro deník Guardian uvádí: „Myslíme si, že BBC musí změnit portfolio stanic s populární hudbou. Nyní se Radio 1 zaměřuje na skupinu 15-29 let, 1Xtra na lidi ve věku 15-24, více než 80% posluchačů 6Music tvoří lidé 15-44. Radio 2 chce nabrat mladé posluchače. To už se dá považovat za posedlost mládím.“

Přečtěte si komentáře týkající se britských médií:
Sblížení se s britskou kulturou
Kdy z médií odejít?

Kritika míří i na celkové financování jednotlivých stanic. Nelíbí se jim výše nákladů na jednotlivá rádia veřejnoprávní BBC: „Postrádáme očividné důvody, proč by 6Music mělo stát více než srovnatelné rádio Planet Rock. Zrovna tak nechápeme, proč by Radio 2 mělo stát šestkrát více než 6Music.“ Roční provoz Radio 2 stojí zhruba 51 milionů liber, na program jdou z této částky zhruba čtyři pětiny.

Autor článku:

Komentáře (1)

  1. Jose

    ČRo je pro změnu asi posedlé stářím. Zdá se, že hraje převážně pro lidi 70 let a výše i pro mne tj. 49 let je hudba ČRo příšerně stará. Mimo Vltavy, Wave a Leonarda. BBC je oproti ČRo zcela OK.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: