Slovenští novináři věří v sílu původního obsahu na webu. Prosadí se nové portály s odlišným přístupem?

Na Slovensku vznikají dva nové společenské portály, které se chtějí odlišit původním obsahem. Včera byl spuštěn nový web pro ženy, v průběhu příštího týdne se chystá nový sportovní web s původním obsahem.

internet-reklama-651

Vstup Penty do médií podnítil vznik několika nezávislých obsahových webů

Za novými obsahovými weby je skupina bývalých i současných redaktorů slovenského listu SME, kteří se rozhodli vydavatelství opustit po vstupu finanční skupiny Penta. Značná část z nich vytvořila nový konkurenční deník N, další se rozhodli pro vlastní obsahové weby. Někteří nakonec zůstali pracovat i pro SME, nicméně své nové projekty hodlají i tak rozvíjet.

Včera se na trhu objevil nový web Ženy v meste, který hodlá zaujmout novým přístupem, hlubšími autorskými texty a jinými tématy než jsou běžné u většiny webů o ženách. Za projektem stojí dlouholetá redaktorka zahraniční redakce SME Miriam Zsilleová. Ve svém týmu bude mít několik externích autorek. Web hodlá přinášet kvalitní čtení a různá témata. Obsahovou dominantou tak rozhodně nebude móda, kosmetika nebo hubnutí.

Web pro ženy doplní sportovní portál primárně pro muže

Nový web se zařadí do portfolia vydavatelství Webinak, které financují soukromí investoři. Druhým projektem má být sportovní portál Športinak, který bude dílem Michala Trška, bývalého šéfa sportovní redakce SME. Ten původně rovněž zvažoval výpověď ze SME po vstupu Penty, nicméně nakonec se s vydavatelem dohodl na pokračování spolupráce. Nyní vede online zpravodajství SME.sk.

S projektem Športinak.sk i nadále počítá. „Projekt Športinak.sk je stále aktuální. Momentálně pracujeme na přípravách a programování portálu a věřím, že v průběhu příštího týdne bychom mohli web spustit,“ potvrdil pro RadioTV.cz Michal Trško.

Klíčem k úspěchu mají být původní texty

Nový sportovní portál hodlá upoutat publikum původními texty a analýzami. Redakce tedy nebude vycházet jen z textů dvou tiskových agentur. Problémem většiny sportovních webů je stav, kdy drtivá většina jejich obsahu vzniká právě u dvou agentur, čímž se ztrácí jakákoliv odlišnost.

Plnohodnotné fungování dvou nových portálů se neobejde bez zázemí investorů. Rozběh obou webů bude dle Mediálne.sk financovat dvojice Peter Sádel a Martin Klobušník.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: