Bartyzal: FTV Prima jsme nabídli exkluzivní spolupráci

Před několika týdny se na internetu objevila skečová televize Prima.tv. Internetová stanice nemá s celoplošnou terestrickou televizí nic společného a FTV Prima záhy reagovala prohlášením, že kauzu předává svým právníkům. Proč provozovatel zvolil název, který používá zavedená televize? Pro koho je prima.tv určena a z čeho bude pokrývat svůj rozpočet?Na tyto a další otázky RadioTV odpověděl majitel Artefact Promotion Jiří Bartyzal.Zatím vysíláte pouze stále stejnou smyčku spotů. Kdy nabídnete něco více a co to bude?

Reklamní spoty jsou způsob jak upozornit potenciální inzerenty a zadavatele reklamy, že i oni mohou mít reklamu na prima.tv. Během zkušebního vysílání, které potrvá minimálně do konce srpna 2006 nabízíme vysílání reklamních spotů zdarma. Stačí je zaslat na emailovou adresu prima@prima.tv. Naším cílem je dosáhnout možnosti vytvářet a vysílat moderní zábavu. Přesné datum zahájení vysílání zatím není stanoveno. Jsme ve stádiu příprav. V centru Prahy vzniká natáčecí a vysílací studio. Od okamžiku jeho spuštění může být v televizi každý. Stačí buď přijít nebo zaslat svůj videopříspěvěk. Chceme být televize budoucích hvězd. Pod heslem „Ukaž co umíš!“ se připravují castingy. Dáváme příležitost. Udělejte si reklamu, udělejte si prima.tv.

Pro koho je vaše stanice určena? Bude to česká stanice?

O přesné podobě programového schéma se zatím učíme přemýšlet. Zjistili jsme, že diváci se na www.prima.tv připojují z celého
světa. Naše statistiky zaznamenali diváky z Čech z USA, Kanady, Velké Británie, Španělska, Itálie, Německa, Rakouska, Nizozemí, Belgie, Slovenska, Rumunska, ale také z Egypta, Hong Kongu, Kataru nebo Ekvádoru. Diváky na internetu v určitém okamžiku nezajímá odkud televize vysílá, ale jaký je obsah vysílání. Videopříspěvek může do vysílání zaslat kdokoliv třeba i z mobilního telefonu. Nejsme schopni ovlivnit, kdo co pošle. V mnoha případech není potřeba komentáře nebo překladu. Zábava nemá hranice. Vysílání chceme koncipovat jako vícejazyčné. V každém případě to bude angličtina. Čeština ve vysílání také bude, už z toho důvodu, že majitelem domény je česká firma. Máme k dispozici několik nových originálních formátů zábavných pořadů, které čekají na realizaci a také zkušenosti s realizací mezinárodních akcí. V případě, že se nám podaří sehnat dostatek financí, jsme schopni vysílat ve více jazykových mutacích najednou.

Uvažujete i o jiných metodách distribuce programu kromě internetu?

V případě, že bude levnější a efektivnější než internetová, tak ano. Očekáváme, že o spolupráci s námi projeví zájem poskytovatelé internetového připojení a mobilní operátoři, abychom mohli společně realizovat televizní vysílání pro mobilní telefony. Internetové a mobilní vysílání má podobné charakteristické rysy.

S jak velkým rozpočtem počítáte? Z čeho chcete plnit rozpočet? Z reklamních spotů?

Máme vyvinut vlastní koncept financování vysílání. Je složen z několika vzájemně provázaných faktorů a možností fungování vysílání, které internet nabízí. Věříme, že mezi majiteli firem a marketingovými manažery vzbudíme zájem o tento způsob reklamy. Nabízíme kompletní výrobu hraných nebo animovaných spotů. Hledáme strategického partnera a jsme připraveni na jednání se soukromými investory. Chystáme také žádosti o granty a dotace od České republiky a Evropské Unie, která v letech 2000-2005 vyčlenila na tvorbu a podporu multimédií 250 milionů Euro a později tento rozpočet ještě navýšila. Jeden milion Euro je momentálně částka dostatečná pro zajištění prvního roku každodenního technického provozu vysílání, včetně možnosti zahájit vytváření vlastního programu.

Proč jste si zvolili tento název, když ho používá celoplošná televize? Myslíte, že můžete v souboji s FTV Prima uspět?

V září 2005 koupila společnost ARTEFACT Promotion internetovou doménu artefact.tv se záměrem vytvořit internetové televizní vysílání pro pořady, které sama produkuje. Po dvou měsíční korespondenci s prodejcem domén .tv ohledně rozjezdu fungování artefact.tv jsme zjistili, že doména prima.tv je volně prodejná. Právě z důvodu možné záměny obchodní značky jsme před zahájením zkušebního vysílání nabídli FTV Prima exkluzivní spolupráci s možností zkušebního vysílání. Nesetkali jsme se však se žádnou odezvou. Dodatečně jsme zjistili, že pod názvem Prima TV vysílají také televize v Rusku, Rumunsku a Chorvatsku. Prima je mezinárodní pojem a pod značkou PRIMA se ve světě vyrábí a prodává několik různých druhů produktů. Mraženými výrobky počínaje a televizními obrazovkami konče.
Pokud tedy lze hovořit o souboji, tak hned na několika frontách. Spolupráce je z našeho pohledu zajímavější než souboj. Internet je globální médium a je potřeba se k němu tak chovat. Doménu prima.tv mohl koupit kdokoliv z celého světa. Raději bychom na více frontách spolupracovali, než bojovali. Slogan našeho prvního reklamního partnera zní „Dveře fantazii otevřené“, je tedy nasnadě dodat „Prosím pojďte dál“.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .