Nárůst internetové reklamy výrazně zpomalí

wwwmalyVzhledem k vývoji v prvním čtvrtletí očekávají provozovatelé serverů výrazné zpomalení nárůstu objemu internetové reklamy.

Zatímco v loňském roce hrubý objem reklamy na internetových serverech meziročně vzrostl o 47,7 % na 5,085 miliardy Kč, letošek má přinést zvýšení o zhruba desetinu na 5,593 miliardy Kč. Vyplývá to z průzkumu Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů.

Podle výsledků průzkumu zůstává dominantní formou internetové inzerce bannerová reklama. Podle odhadů společnosti PricewaterhouseCoopers (PWC), která údaje z průzkumu zpracovala, objem bannerové reklamy loni vzrostl o téměř dvě třetiny na 3,179 miliardy Kč. Podíl zbývajících složek představoval zhruba 1,906 miliardy Kč, meziročně o 28,2 procenta více. Celkové čisté reklamní příjmy provozovatelů serverů za bannerovou i nebannerovou reklamu loni podle PWC byly 3,259 miliardy až 3,409 miliardy Kč.

Reklama na internetu vedle bannerů může mít podobu umístění inzerce v katalozích, řádkové a textové inzerce, přednostních výpisů, klíčových slov či systémů na bázi platby za kliknutí. „Hlavním důvodem, proč jsou tyto údaje v rámci průzkumu sledovány, je fakt, že se úloha uvedených forem reklamy zvyšuje a současně všechny formy reklamy stále více srůstají. Projevem toho je rostoucí používání bannerů vypadajících jako texty, rozšiřování textové reklamy splývající s plošnou, využívání odkazové reklamy, kupování klíčových slov v aukcích,“ uvádí tisková zpráva SVIT.

Podle alternativního průzkumu Sdružení pro internetovou reklamu utratili v loňském roce tuzemští inzerenti na internetu pět miliard korun. Pro letošní rok ovšem SPIR ještě v únoru očekávalo další více než čtvrtinový nárůst. Z hlediska celkových investic do reklamy podle monitoringu TNS Media internet zaujal po televizi a tisku třetí příčku mezi médii, když jeho podíl dosáhl devíti procent.

Podle mediální agentury OMD Czech vzrostou v letošním roce investice do internetu o 10,8%, což v absolutních číslech představuje růst z 3,42 miliard korun na 3,79 miliard korun. Podíl reklamních investic do internetu má z loňských 11,9% stoupnout na 16,9%.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .