Internet využívá hlavně pravice a střed

facebookmalyNejen billboardy, kampaně a koncerty letos politici využívají jako vějičku na voliče. Politické strany, hnutí, atp. využívají také sociální sítě, na nichž oslovují uživatele internetu dobrovolníci.

Na největší současný internetový fenomén Facebook se zaměřily strany ODS, SZ a KDU-ČSL. Občanští demokraté také začali „tweetovat“. Zelení na Facebooku získávají hlasy do prezentace „mikrotémata“. ODS si pro evropské volby založila Modrý tým, který je složený z dobrovolníků a v současné době se k němu přihlásilo více než 1 100 lidí, jejich věkový průměr je 35 let a ze 70 procent to jsou muži. „Máme dnes dobrovolníky ze všech regionů. Rychle přibývají zejména tam, kam zavítá naše městečko Řešení,“ říká patron projektu místopředseda ODS David Vodrážka na webových stránkách projektu.

Lidovecký projekt Ploty byl nastartován již v zimě s tím, že nemohou konkurovat desítkám milionů korun, které do předvolební kampaně investují konkurenční velké strany. „Nejde zde jen o pomoc materiální, ale také o lidský kontakt a posílení vědomí sounáležitosti členů a příznivců strany,“ řekl tehdy místopředseda KDU-ČSL a kandidát do EP David Macek. Koncem dubna bylo plakáty a billboardy s kandidáty KDU-ČSL polepeno 20 tisíc ploch. „Nakonec jsme vytiskli také nálepky na auta, velký zájem je o soutěže navázané na projekt. Fotografie vyvěšených plakátů mohou lidé posílat na stránky evropských voleb EU a Facebook,“ řekl ČTK koordinátor kampaně Jaroslav Poláček. Vítězové soutěže o největší plakát, největší polepenou plochu a nejzajímavější fotografii budou odměněni týden před volbami na vsetínském sjezdu. Obrázky svého plotu do soutěže poslala i rodina předsedy Jiřího Čunka.

Zelení na čas zbývající do evropských voleb svůj tradiční web nahradili předvolebním. I oni nabízejí příznivcům registraci s tím, že je bude kontaktovat nejbližší základní organizace, a nabízejí komunikaci přes Facebook.

ČSSD se do složitějších operací na internetu nepouštějí. Během Turné jistota plánují do 4. června navštívit s volebním týmem 116 měst na 20 tisíc kilometrů dlouhé trase. Na webových stránkách o cestě za voliči denně informují prostřednictvím zpráv, fotografií a videí. Ani sociální demokraté neopomněli uspořádat pro příznivce soutěž. Zařazeni budou do souboje o výlet do Bruselu ti, kteří zašlou fotografii sebe sama s cedulí s nápisem Jistota. „Podobu cedule si soutěžící navrhne sám. Vyhrává autor nejoriginálnější fotografie,“ uvádějí volební stránky.
KSČM také na internetu neexperimentují. Jejich příznivci si z webu mohou stáhnout a vytisknout plakáty. Na internetu si mohou prohlédnout také fotografie a videozáznamy z mítinků. K dispozici dávají jako ostatní strany kalendář předvolebních akcí.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .