Bonton míří na posluchače Radia City, soudí konkurenční broadcasteři

Zítra to bude týden, co nový vlastník Radia DeeJay provedl jeho relaunch pod staronovou značkou Radio Bonton. Nový Bonton hraje poprock a míří na posluchače ve věku přibližně 25 až 40 let, takže nelze očekávat, že bude atraktivní pro posluchače původního Radia DeeJay. Kde vezme nové posluchače? Co na jeho nový formát říká konkurence? A která pražská stanice by se měla novým Bontonem cítit nejvíce ohrožena?

Jaký je formát Bontonu?

Hodnocení konkurenčních stanic je podle očekávání velmi opatrné. „Je to docela dobré na věkovou skupinu 25-45. Zda to je formát a zaměření, které vlastníci chtěli, to je otázka jen pro ně,“ soudí generální ředitel Radia Impuls Jiří Hrabák. Také ředitel Radia City Petr Dvořák myslí, že „na hodnocení a zaměření formátu je příliš brzo, ale rozhodně se shodneme na tom, že po prvních dnech se Bonton soustředil na hudbu 90.let a novější. Vysoký je zatím podíl čeko-slovenských skladeb.“

„Je velice obtížné hodnotit rádio, které defacto nevysílá ani jeden týden. Pokud je jeho aktuální podoba, jak ji dnes slyšíme, alespoň v hrubých obrysech finální (definice cílové skupiny, hudební styl apod.), lze dopady jeho spuštění popsat zhruba takto:
* opuštění CHR formátu a orientace na AC posluchače,
* zajímavý je poměrně vysoký podíl české hudby – výběr českých hitů je však poměrně omezený. Je tedy otázkou zda okruh skladeb i s poměrně nižší znalostí bude pro dostatečný počet posluchačů atraktivní. Je logické, že nový vlastník Radia Bonton, nechtěl v Praze konkurovat Evropě 2. Nový program, byl zcela jistě vytvářen se zadáním pohybovat se mezi Evropou 2 a Frekvencí 1,“
říká ředitel Fajn Radia Michal Balík. A jak hodnotí Radio Bonton koordinátor pražských stanic skupiny Radio Investments Martin Hroch? „S rozpaky…“

Koho Bonton ohrozí?

Mnohem jasněji mají zástupci konkurenčních stanic v otázce, komu půjde Radio Bonton nejvíce po krku. Většina se shoduje, že nejvíce ohroženo bude Radio City. „City, ale jak už je vidět i z cílové věkové skupiny formátem jde Bonton velmi proti Impulsu, ale podle mne i proti Evropě 2. A u rádiií přece jen platí, že konkurence je vždy daná územím, ve kterém rádio vysílá. Není možné si říci, že tohle je celoplošné rádio, tudíž tento „lokální“ program si s ním není v konkurenci,“ říká Hrabák.

Také Michal Balík si myslí, že Bonton půjde po posluchačích Radia City a poukazuje na fakt, že City nevyužilo prostor uvolněný rádiem Kiss 98fm. „Nepředpokládám, že Radiu Bonton zůstane významné množství současných posluchačů Radia DeeJay. Posluchači Radia Bonton se tedy budou rekrutovat z posluchačů jiných rozhlasových stanic. Pokud se podíváme na současný pražský trh, působí v segmentu AC stanic Radio City. To v poslední době, zejména konzervativnější hudební dramaturgií, poněkud přešlapuje na místě. Po posunu tradičního rivala, Radia Kiss 98, nevyužilo Radio City volný prostor na trhu, do kterého dnes vstupuje první konkurent. Vzhledem k potenciálu AC, to navíc nemusí být poslední pohyb tímto směrem. Část potenciálních posluchačů Rada Bonton je dnes roztroušena i u celoplošných stanic (zejména E2 a Impuls mají v této části trhu významný „unfair share“). Na závěr musím připomenout, že dnešní rozhlasový trh je o programu a o promotion. Uvidíme tedy jakou marketingovou strategii Radio Bonton pro oslovení posluchačů zvolí.“

Nové směřování Bontonu si dobře uvědomuje i majitel Radia City Petr Dvořák: „Nejvíce bude Bonton zřejmě atakovat posluchače Rádia City.“ A kdo bude novým formátem ohrožen nejvíce podle Martina Hrocha?
Bonton samozřejmě…“

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: