Česká televize chystá redesign grafiky na září

Nový vizuální styl České televize měl být představen již počátkem tohoto roku. Zavedení jednotného designu značky ČT nechce uspěchat, natáčet se začíná již v těchto dnech. V souvislosti s novou tváří ČT se horlivě diskutovalo i novém logu, dokonce vznikla i petice proti zveřejněným návrhům. Současné logo pochází z roku 1997, ředitelem byl tehdy Ivo Mathé. To stávající přitom vychází z původního loga ČST (1953), v průběhu let se měnilo velmi málo a opatrnost je tedy namístě.

Přípravu grafického obalu nám potvrdil Martin Krafl, mluvčí České televize: „Ano, mohu Vám potvrdit, že redesign připravujeme. Bude se týkat vizuálního stylu a grafiky všech kanálů České televize – tedy ČT1, ČT2, ČT4 a ČT24. Na obrazovce se změny projeví během podzimu letošního roku. Co se týče nového loga, na jeho vývoji pracujeme, ale datum jeho změny stanoven není.“ Do soutěže o logo přišlo 73 návrhů. Do druhého kola pak postoupilo sedm z nich. ČT oslovila české profesionální designérské organizace, zaslané návrhy hodnotila mezinárodní skupina nezávislých odborníků (členy jsou například zástupce britské BBC a francouzské ARTE).


Médii proběhla dvě jména, která se mají podílet na nové grafice – slovinský režisér Uroš Trefalt a slovenský grafik Majo Polyák. Uroš Trefalt vystudoval režii a dramaturgii na DAMU, studoval jako stipendista na univerzitách v New Yorku, později zde i přednášel. Jeho televizní tvorba byla dlouhá léta spojována především s režií grafických kampaní a identů pro TV Nova. Je spolutvůrcem designu TV Nova (2000-2004), kampaně „Novamba“, „Vražedné léto“, vytvořil znělky pořadů Koření, Víkend, Ulice a dalších. V současné době je vedoucím projektu redesignu ČT.


Z jeho posledních úspěchů zmiňme oceněnou reklamu na časopis „ČT+. Ve studiu 5 natáčel režisér Uroš Trefalt s malými dětmi část nové grafické podoby jednotlivých kanálů ČT, jejichž nová podoba prolne vysílání někdy koncem září tohoto roku,“ uvádí ČT ve svém časopise a přidává: „Příjemně barevně a tematicky přehledně oddělí jednotlivé kanály, navíc ještě rozšíří povahu pořadů vysílaných na ČT kanálech.“


Konzultant chystaných úprav v grafice Majo Polyák se grafice věnuje již 13 let, tehdy byl vedoucím oddělení zpravodajské grafiky. V letech 1999-2006 pracoval pro TV Markíza. V rozhovoru pro server Medialne.sk reagoval na to, že ČT dobře znala grafický vizuál TV Markíza: „Mile mě překvapilo, že nás poctivě sledovali, ptali se na naše věci. Následně mi nabídli začlenění do týmu redesignu. Nakonec jsme se kvůli problémům s dojížděním dohodli, že pro obě strany bude výhodnější forma speciálních workshoopů zaměřených na kreativní hledání řešení problému redesignu. Poslední rok a půl jsme měli dva, na obzoru je třetí a čtvrtý.“

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .