Eldorádio a Karolína míří od country ke šlágrům

Spolupráce Stamford Managing a City Multimedia přinesla první hmatatelné výsledky. Ředitel City Multimedidia Petr Dvořák připravil novou hudební dramaturgii rádií Karolína a Eldorádio, která se v jihočeském a západočeském éteru objevila v pondělí 12. března. Ani jedno z rádií již není formátováno jako čisté country, hudba se přiblížila formátu Schlager – Melodie.

Mediální skupina Stamford Managing spustila nový program na jihočeském Eldorádiu a západočeském Rádiu Karolína. Stanice, které dosud vysílaly hlavně country muziku, nově vysílají širší formát osvědčených hitů. Jak říká jeho tvůrce Petr Dvořák, jejich program není kopií Blaníku. „Vznikl jako kříženec mezi licenčními podmínkami těchto stanic, jejich „pozitivním“ dědictvím a původními východisky blanických „klasických hitů, což je pojetí z let 99-00,“ řekl RadioTV Dvořák.

Licenční podmínky obou stanic pravděpodobně nebudou pro změnu hudebního formátu překážkou, Rádio Karolína má základní specifikaci „Hudební informační program. Lidová hudba – lidové rádio“ a v licenčních podmínkách Eldorádia se píše o „stylově dobře identifikovatelné muzice české či česky zpívané provenience, kde se najde místo pro s folkem hraničící písně ze zlatého fondu …“

„Přehlednější a posluchačsky „přátelštější“ zaměření obou stanic vychází ze snahy rozšířit původní úzké pojetí hudebního programování.  Cílem „ofenzívněji laděného programování“ je obohatit jihočeský a západočeský rozhlasový éter o žánrově barvitější nabídku, která rozšíří původní posluchačský potenciál. Programovou prioritou i nadále zůstává regionální zpravodajství a moderace zaměřená na  blízký a přátelský kontakt s posluchači,“ říká k změnám programu Jan Neuman, ředitel společnosti Sun Media, která má v rámci Stamford Managing na starosti program.

Změny se ve vysílání objevily od pondělí 12. března 2007 a jsou prvním konkrétním výsledkem nedávno vzniklého partnerství mezi City Multimedia s.r.o. a Stamford Managing a.s. „Regionální týmy obou stanic nyní mají k dispozici rozsáhlé programové zázemí  a základ nové hudební dramaturgie staví na dlouholetých a velmi úspěšných zkušenostech Rádia Blaník,“ pokračuje Neuman.

Jak říká západočeský redaktor RadioTV Jakub Karásek, „právě rádiu Blaník se obě rádia podobají a to nejen hudební skladbou, ale i zvukovým obalem. Obě rádia mají stejně jako Blaník znělky jen mluvené bez jakéhokoliv podkresu, zprávy se posunuly pět minut před celou a obě rádia používají znělky a podkresy naprosto stejné, jako rádio Blaník. Snad jediné, co je rozdílné je playlist – ten si každé rádio skládá samo.“

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .