UPC neplánuje investovat do exkluzivních sportovních nebo filmových kanálů

Česká a slovenská pobočka UPC v nejbližších letech neplánuje spuštění svých vlastních sportovních nebo filmových stanic. Televizní nabídku hodlá rozšiřovat tak, aby nemusela výrazněji měnit cenu svých služeb.

Generální ředitel UPC Česká a Slovenská republika Martin Miller. Foto: RadioTV.cz - foceno mobilním telefonem

Generální ředitel UPC Česká a Slovenská republika Martin Miller. Foto: RadioTV.cz – foceno mobilním telefonem

Cena exkluzivních vysílacích práv roste

Na úterním setkání s novináři mluvil generální ředitel UPC pro Českou a Slovenskou republiku Martin Miller zejména o posilování vysokorychlostního internetu a služeb multimediální domácnosti. Samotná nabídka televizních programů UPC jakoby zůstala v úzadí.

Zajímalo nás, jak šéf UPC vnímá současný konkurenční boj na poli kabelových a satelitních operátorů. Zejména služby O2 TV a DIGI CZ bojují o diváka i cestou akvizice atraktivních sportovních práv a nabídky exkluzivních sportovních programů, které nejsou dostupné u jiných operátorů.

Skupina O2 CZ provozuje tři vlastni programy – O2 TV Sport, O2 TV Fotbal a O2 TV Tenis, k nimž za rok přidá i O2 TV Hokej. Společnost DIGI CZ zas nabízí divákům svůj exkluzivní obsah prostřednictvím stanic DIGI Sport 1-4.

Investice do exkluzivních programů pouze na větších trzích

UPC se tohoto přímého boje o zákazníky prozatím neúčastní. Nabízí sice široké portfolio až 160 televizních stanic, ale na tvorbu vlastních sportovních nebo filmových kanálů se nechystá. Generální ředitel české a slovenské pobočky Martin Miller Jako jeden z důvodů uvedl vysokou cenu za exkluzivní vysílací práva i snahu udržet cenu televizního balíčku v mezích přijatelných pro českého spotřebitele.

Naše mateřská skupina Liberty Global investuje významné prostředky do exkluzivního obsahu. Můžeme si to však dovolit pouze na větších trzích, například ve Velké Británii, kde průměrný abonent platí 3-4krát vyšší částku za placenou televizi než v ČR nebo na Slovensku. Z tohoto pohledu tedy investice do exkluzivního obsahu na českém a slovenském trhu nechystáme,“ uvedl ředitel Martin Miller na dotaz RadioTV.cz.

V posledních dvou letech se mohlo jevit, že se soustředíme především na internetové připojení. Investovali jsme však i do televizní nabídky. Přinesli jsme oblíbenou funkci sedmidenního Zpětného zhlédnutí a tuto službu hodláme ve spolupráci s televizemi dále rozšiřovat. Rovněž jsme zvýšili počet HD programů až na 60 a neustále rozšiřujeme nabídku titulů ve videotéce MyPrime,“ dodal Miller.

Nové logo a slogan UPC

Nové logo a slogan UPC

Autor článku:

Komentáře (1)

  1. frantisek

    Politika UPC v oblasti kabelové televize je zcela chybná a vedení UPC to brzy pozná snižujícím se počtem klientů. Nabízí sice 160 tv programů, značná část nabízených tv programů je naprosto nezajímavá. V poslední době dochází pouze k úbytku tv programů. Chlubí se počtem HD programů, mnohé z těchto programů nejsou v originální HD kvalitě, ale tzv. dodělávané / Joj family, Spektrum, History, Nova Gold, Nova 2. Sport 1, Sport 2, Golf Channel., Óčko Expres, Russia Today, Arena Sport 1, Discovery Turbo Xtra a další /.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .