Televizní asociace našla realizátora měření sledovanosti napříč platformami

0Pondělním podpisem smlouvy mezi Asociací televizních organizací a společností Nielsen Admosphere skončilo výběrové řízení na nového realizátora crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace audiovizuálního obsahu na léta 2018-2022.

Chytrá televize přináší divákům nové možnosti. Ilustrační foto, fotobanka Shutterstock.com

Chytrá televize přináší divákům nové možnosti. Ilustrační foto, fotobanka Shutterstock.com

Elektronické měření nyní zahrnuje klasické i chytré televize, počítače i mobilní zařízení

Projekt obsahuje elektronické měření klasického živého i odloženého televizního vysílání, nově i v propojení s daty o sledovanosti videí na internetu. Měřena budou všechna koncová zařízení pro přehrávání videoobsahu. Jedná se o televizní přijímače včetně Smart TV, stolní počítače, tablety, mobily, aplikace a platformu HbbTV, která kombinuje klasické televizní vysílání s obsahem na vyžádání. Data budou doplňována o výstupy z dalších výzkumů, o sledovanost v reálném čase (real time data) a jiná doplňková měření.

Jsem hrdá, že jsme rozhodli pro moderní, i když náročný projekt. V současnosti jsme svědky velkých technologických změn, na které je třeba se včas připravit. Tradiční vysílání zůstává sice nadále silné, ale zároveň prudce rostou on-line aktivity a mění se způsob sledování televize i veškerého videoobsahu. Samotné peoplemetry už k měření nestačí,“ uvedla v tiskové zprávě Vlasta Roškotová, jednatelka ATO.

Výberové řízení absolvoval pouze stávající realizátor peoplemetrového měření

Do tendru se přihlásil jeden uchazeč, a sice stávající realizátor Nielsen Admosphere. Tato výzkumná agentura splnila všechny zadávací podmínky včetně formálních náležitostí předepsaných veřejnou zakázkou. Rozhodnutí o výběru realizátora učinil zadavatel minulý týden na základě doporučení devítičlenné hodnotící komise.

Výkonný ředitel Aasocice mediálních agentur Ondřej Novák zdůraznil zájem klientů, a tedy mediálních agentur, na co nejkomlexnějším vyhodnocování mediálního chování české populace, které se stále více přesouvá na nové, digitální platformy.

Považujeme za důležité, aby nový projekt využil všechny možnosti, které jeho zadání umožňuje a abychom tak dosáhli opravdu robustního, nejen crossplatformního, alei i crossmediálního zdroje informací důležitých pro mediální plánování a nákup,“ uvedl Novák.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .