Druhá řada SuperStar: více zajímaly konkurzy než finálové večery

radiotv-archivO víkendu vyvrcholí druhá řada show Česko hledá SuperStar. Ať už se nástupkyní Anety Langerové stane Petr Bende nebo Vlasta Horváth, nic to nezmění na faktu, že druhá řada výrazně zaostala za úspěchem řady první. A to jak z pohledu sledovanosti, tak z hlediska počtu hlasujících diváků.

Ránu zasadili hokejisté

Televize Nova nasadila do vysílání druhou řadu SuperStar překvapivě již půl roku po skončení první řady. Ve světě je přitom obvyklý odstup v délce jeden až dva roky. Poněkud nižší čísla sledovanosti se proto dala očekávat. Přenosy z konkurzů a semifinálových kol naznačily, že k žádnému poklesu dojít nemusí, sledovanost únorových kol se pohybovala okolo úctyhodné hranice 33 procent dospělých diváků a 13. února SuperStar pokořila dokonce psychologickou metu 3 milionů diváků starších patnácti let. Poprvé a pro Novu bohužel také naposledy.

Graf zobrazuje ratingy finálových večerů první a druhé řady v procentech na cílové skupině D15+. Jak je vidět, první tři kola se vyvíjela podobně jako v loňském roce, potom ovšem přišla rána v podobě úspěšného tažení českých hokejistů na Mistrovství světa. V průběhu 4. kola vysílala ČT atraktivní utkání Česko – Rusko a pátý finálový večer neměl proti finále MS žádnou šanci. Další ránu SuperStar zasadilo pěkné počasí v dalších týdnech a tak poslední tři kola sledovalo v průměru o milion lidí méně než vloni. Je otázkou, zda se povede lépe poslednímu dílu, který bude poprvé rozdělen do dvou večerů.

A jak je se zájmem diváků spokojena Televize Nova? „TV Nova je se sledovaností druhé řady velmi spokojena. V tabulce dosavadních třiceti nejúspěšnějších pořadů tohoto roku na všech televizích (bez zpravodajství) obsadila druhá řada SuperStar plných patnáct míst a je tak bezkonkurenčně nejúspěšnějším letošním zábavným pořadem televize,“ říká tiskový mluvčí projektu SuperStar Adam Kotalík.

SuperStar nepochybně je i letos nejúspěšnějším zábavným pořadem, od podobného projektu se to ovšem samozřejmě očekává a stojí za zamyšlení, proč z oněch patnácti míst patří pouze čtyři místa finálovým večerům, když loni sledovanost s blížícím se vrcholem jednoznačně gradovala.

Byly SMSky drahé?

Zatímco pokles sledovanosti proti loňskému ročníku se pohyboval v rozsahu 10 až 20 procent, mnohem výraznější je propad počtu hlasujících diváků, který činil např. ve srovnání osmých finálových večerů více než 80 procent.

Proti plynulému raketovému nárůstu od 4. kola v loňském roce, letos počty hlasujících stagnovaly a výsledek prvního kola byl překonán až v kole devátém, který konečně přinesl očekávaný vzestup. Bude jistě zajímavé, kolik hlasů přijde v kole posledním, kdy budou mít diváci na hlasování poprvé celý den.

Je otázkou, zda nižší počet hlasujících má na svědomí zvýšení ceny SMS z 6 na 9 korun, nižší sledovanost soutěže nebo poněkud odlišná skladba finálové sestavy, ve které bylo letos více dospělých seriozních muzikantů (Bende, Horváth, Hudček, Amiri) na úkor teenagerských idolů řady první (Dolínek, Záhorovský, Savka, Vaňková, Issa). Nejspíš od všeho trochu a důsledkem je pokles celkového výnosu z SMSek o 50 až 60 procent.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky:,