Televize JOJ oslavuje páté narozeniny

V sobotu 2. března 2002 začala oficiálně vysílat komerční slovenská televize JOJ. Projekt této stanice představil koncem roku 2001 tehdejší ředitel TV Nova Vladimír Železný. TV JOJ vznikla přetransformováním televize Global a jejím prvním ředitelem se stal Richard Rybníček, pozdější šéf STV.

Vysílání začalo se zpravodajským pořadem Noviny JOJ přesně v 19:00, následoval krátký dokument o vzniku televize. Po jeho skončení se diváci dočkali soutěžní show Miss Universe Slovensko, který byl vysílán společně se stanicí Nova. Spolumoderovala jej Jana Nováková.


Z počátku obsahovala programová struktura akvizice sdílené s TV Nova, TV Global a nechyběly ani zábavné pořady TV Nova a Prima (Nikdo není dokonalý, Čundrcountry show, Receptář prima nápadů či Rady ptáka Loskutáka – později nahrazeno pořadem Kurník-šopa-holubník). Zpravodajství si však TV JOJ připravovala sama, kromě „Novin“ se již od počátku se pravidelně objevovala denní talk-show Studio JOJ a politická diskuze JÓÓÓJ! Hlavní program začínal netradičně již v 19:30. Brzy se objevily i filmové trháky, například Godzilla, ta dosáhla podílu 31% a porazila tak Markízu i STV.


V létě téhož roku se JOJ rozhodla začínat se svým hlavním programem později, od 20:00. Posun čekal i Noviny JOJ – vzhledem k tomu, že v 19:00 vysílá hlavní zprávy Markíza (podíl 70%), bylo velmi těžké konkurovat. Noviny JOJ byly přesunuty na 19:30 a nyní pravidelně porážejí hlavní zpravodajskou relaci STV. Během léta se objevil nový publicistický formát Střepiny, od září pak i soutěž Riskuj!, která se vysílá dodnes. Samozřejmě, že nemohla chybět kontaktní relace „Co na to ředitel?“ – vycházela z pořadu „Volejte řediteli“.


Rok 2003 znamenal příchod nového ředitele, stal se jím ředitel Milan Kňažko (k 28. únoru 2007 se, po dohodě s majiteli televize, rozhodl odejít z tohoto postu a se věnovat se hereckým nabídkám, kterých poslední dobou dostává poměrně mnoho). Ani rok 2003 nebyl skoupý na megafilmy – Johanka z Arku přilákala 29% diváků a oscarový Titanic dokonce 1,5 milionu diváků – 48,9%. V září se pak objevila další soutěžní show „Pálí Vám to“. JOJ v tomto roce předvedla i první velký projekt – IQ Test národa.


Ani v roce 2004 nezapomínala JOJ na své diváky. Mezi významnými počiny zmiňme například „Vaří vám to“ – zábavná show o vaření, známé Inkognito (dodnes si udržuje nadprůměrnou sledovanost – přes 20% share), ale především nesmíme zapomenout na soutěž „Děvče za milion“ – finále této soutěže se stalo nejsledovanějším pořadem v historii televize (při podílu 49,3%).


Rok 2005 byl velmi úspěšný. Byla totiž představena reality-show Vyvolení. Televize s tímto formátem generovala velmi vysoké podíly. Průměrné hodnoty JOJ se pohybovaly okolo 20% sledovanosti. V tomto roce byly spuštěny i další formáty, zmiňme například show Milionový tanec. Druhá série Vyvolených odstartovala počátkem roku 2006, i když generovala slušné výsledky, hodnot první řady nedosahovala. JOJ začala vysílat seriál Ztraceni, ale také se na obrazovkách objevily první vydání talk-show Jana Krause „Bez obav, prosím!“. Hvězdy na ledě či Otec v akci jsou dalšími reality-show vysílanými na TV JOJ.


Aktuální pátkové večery tvoří (ne příliš úspěšně) show „Hledá se Supermodelka“. Jako těžiskový program plánuje televize na duben reality-show Celebrity Camp – „26 slovenských celebrit se vydá na filipínské ostrovy, aby prožily týdny plné napětí a dobrodružství“. „Prison Break: Útěk z vězení“, o jehož nákupu uvažují obě české komerční televize, má na Slovensku úspěch. 


Na slavnostní večer 2.března v 21:25 přichystala JOJ zábavnou show. Jedná se o „úsměvné poohlédnutí za pětiletou JOJ“. „V šestém roku vysílání čeká diváky několik změn, tou nejviditelnější bude výměna loga stanice. Nové logo respektuje zásady moderní televizní grafiky, ale vychází z doteď používáné spirály“ – známé i z loga TV Nova. „V narozeninovém březnu představíme dva nové pořady – bláznivou nakupovací soutěž Nakupuje Vám to a novou odpolední talk-show Skutečné příběhy“.


Z počátku roku se situace na trhu vyvíjela pro TV JOJ příznivě, častěji se stávala dvojkou televizního trhu, poslední dobou se JOJ opět vrací na pozici trojky (Markíza dosáhla minulý týden podílu na publiku přes 33%, první okruh STV 17,5%, JOJ 16,9%). Slabým místem TV JOJ je úterý, kdy nabízí soutěžní hru „Velký hráč“ – ta vysoce propadává (minulý díl sledovalo pouhých 10% diváků), naopak silným dnem je čtvrtek – to je vysíláno Inkognito.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .