24.cz žaluje ČT24 kvůli vizuální a významové podobnosti

Provozovatel televize 24.cz podal proti České televizi a jejímu zpravodajskému kanálu ČT24 určovací žalobu na ochranu práva používání ochranné známky. ČT soudí, že název i grafické provky jsou snadno rozlišitelné.Společnost Region Media s.r.o., která provozuje televizi 24cz, podala dnes u Obvodního soudu pro Prahu 4 proti České televizi a jejímu zpravodajskému kanálu ČT24 určovací žalobu na ochranu práva používání ochranné známky 24.CZ proti používání ochranné známky a loga ČT24 spolu s návrhem na vydání předběžného opatření. Podle Region Media je důvodem míra podobnosti nejen vizuální, ale zejména významová, která zamezuje jednoznačné orientaci na poskytovatele předmětného televizního vysílání a vede ke klamání veřejnosti. Česká televize důvodům žaloby nerozumí a soudí, že pouze na základě shodného použití číslovky 24 nelze dovozovat zásah do práva k jiné ochranné známce.

{img id=106 align=left}„Cítíme se poškozeni, protože dochází k opakovaným případům záměny a mylné identifikace obou televizí, jak v obchodním styku, tak i ve vztahu k veřejnosti. Společnost Region Media s.r.o., která je provozovatele televize 24cz a která spustila své řádné vysílání 17.11. 2004, se opakovaně snažila na tuto skutečnost upozornit vedení České televize již od počátku letošního roku, tedy několik měsíců před plánovaným spuštěním třetího satelitního a kabelového kanálu České televize ČT24. Přes veškerou snahu naší společnosti však k dnešnímu dni nedošlo ze strany České televize k jedinému vstřícnému kroku, jak vzniklou situaci smírčím způsobem řešit,“ prohlásil Jan Fulín, generální ředitel a první jednatel televize 24cz.

Region Media chce dosáhnout vydání soudního rozhodnutí, že ČT porušuje při užívání své ochranné známky a loga práva žalobce k ochranné známce a logu 24.CZ. V rámci tohoto žalobního návrhu společnost Region Media s.r.o. rovněž požaduje, aby příslušný soud vydal i prozatímní rozhodnutí, které ČT zakáže v rámci svého vlastního televizního vysílání užívat ochrannou známku, logo či označení ČT 24.

ČT: Název i grafické prvky jsou snadno rozlišitelné

{img id=108 align=right}Česká televize podle vyjádření mluvčího Martina Krafla kroku společnosti Region Media nerozumí a nemá o něm ani bližší informace. Upozorňuje, že není zřejmé, proč tato společnost podává žalobu až po 7 měsících vysílání ČT24, navíc k nepříslušnému soudu. „Lze se jen domnívat, že jediným důvodem je pokus dosáhnout vydání předběžného opatření, které by zkomplikovalo úspěšný projekt České televize nacházející si stále nové diváky. Podle aktuální analýzy útvaru Výzkumu programu a auditoria ČT sledovalo v poslední době alespoň část vysílání ČT24 téměř 1 100 000 diváků, ať už doma nebo někde jinde,“ soudí Krafl.

Česká televize má název programu ČT 24 včetně jeho grafických prvků přihlášen v podobě sedmi ochranných známek. „Jak název programu, tak grafické prvky jsou snadno odlišitelné od jiných označení na trhu. Ochranných známek s kombinací číslovky 24 je na trhu nepřeberně a například v bankovnictví jich užívá hned několik bank. Pouze na základě shodného použití této číslovky nelze dovozovat zásah do práva k jiné ochranné známce,“ soudí Krafl.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .