Televize Prima zůstává třetí na trhu

radiotv222České televizi se daří držet vysokou sledovanost a odolává atakům televize Prima. Druhý týden poté, co Prima zavedla jarní programové schéma, se této stanici nepodařilo v podílu na trhu předstihnout program ČT1. Minulý týden si pohoršily všechny celoplošné televize kromě ČT2, jejíž podíl stoupl díky atraktivním sportovním přenosům. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.

Miss nepokořila Televizní noviny

Podíl Novy u diváků starších 15 let v týdnu od 7. do 13. dubna klesl ze 43,46 na 42,29 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se Nově podařilo podíl v porovnání s předchozím týdnem zvýšit z 43,76 na 43,91 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou Novy byly ženy starší 15 let. Stanice obsadila 19 míst v žebříčku dvaceti nejsledovanějších pořadů týdne napříč všemi televizemi.
Nejsledovanějším pořadem Novy minulého týdne byly pondělní Televizní noviny. Sledovalo je 33,8 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následují úterní TN se sledovaností 33,3 procenta a sobotní přenos z vyhlašování Miss ČR 2003, kterou sledovalo 32,9 procenta dospělých diváků. Do první desítky se ještě dostaly pondělní (25,3 procenta) a úterní (27,3 procenta) Sportovní noviny.

Na ČT se daří seriálům, pohádkám a sportu

České televizi minulý týden klesl podíl programu ČT1 z 23,24 na 22,91 procenta. V prime timu dosáhl první program podílu 25,77 procenta, což je o procentní bod méně než v předchozím týdnu. Naopak podíl kanálu ČT2 stoupl z 6,99 na 8,40 procenta a v hlavním vysílacím čase z 5,24 na 7,49 procenta. První program nejvíce sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, ČT2 pak muži starší 15 let.
Pozice nejsledovanějšího pořadu zůstala čtvrtečnímu seriálu Četnické humoresky (27,6 procenta). Pondělní seriál Ranč U Zelené sedmy vidělo 21,9 procenta diváků a páteční pohádka RumplCimprCampr dosáhl sledovanosti 20,7 procenta. Na ČT2 byl nejsledovanější středeční přímý přenos prvního poločasu fotbalového zápasu Juventus Turín – FC Barcelona (8,5 procenta). Následovala třetí třetina nedělního finále extraligy mezi Pardubicemi a Slávií (7,6 procenta). Druhou třetinu téhož zápasu ve středu vidělo 6,9 procenta diváků.

Jarní schéma zatím Primě nepřineslo ovoce

Televizi Prima se stále nedaří dohnat v podílu na trhu program ČT1. Minulý týden si Prima pohoršila z 19,99 na 19,89 procenta. V hlavním vysílacím čase Prima dosáhla podílu 18,15 procenta, což je o půldruhý procentní bod méně než v předchozím týdnu. Stanici se nepodařilo porazit ČT1 ani v tradičně nejsilnější divácké skupině žen starších 15 let. Rozdíl by nejmarkantnější v prime timu, kdy Prima dosáhla u žen podílu 19,23 procenta, zatímco ČT1 dokonce 25,91 procenta.
Nejsledovanějším pořadem Primy minulého týdne byla nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý. Vidělo ji 14,9 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následuje úterní Zpravodajský deník se sledovaností 14,2 procenta a nedělní hlavní zpravodajská relace, kterou sledovalo 14 procent dospělých diváků. Středeční socialistický seriál Druhý dech dosáhl sledovanosti 12,9 procenta, pohádka Tři veteráni v úterý 11,3 procenta.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .