Reklamu v České televizi bude nadále prodávat ARBOmedia

radiotv221Výběrové řízení na prodej reklamního času veřejnoprávní televize vyhrála společnost ARBOmedia, která Českou televizi na mediálním trhu zastupuje v současnosti. O vítězi tendru rozhodl generální ředitel České televize Jiří Janeček na základě posouzení hodnotící komise, která byla ustavena s ohledem na výši zakázky Vládou ČR.

Do výběrového řízení o prodej reklamního času v letech 2006 až 2010 se kromě současného mediazastupitelství přihlásily společnosti Media Marketing Services a Regie Radio Music, které se dosud věnují převážně prodeji rozhlasové reklamy. Vzhledem k předpokládanému příjmu z inzerce s přihlédnutím k postupnému útlumu reklamy na ČT jde o zakázku v hodnotě přibližně 150 milionů korun.

Podle obchodního ředitele ČT Martina Švehly byla vybrána nabídka společnosti ARBOmedia, protože byla zhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější. A to přesto, že ARBOmedia ve svém projektu počítala s provizí ve výši 6,9 procenta, zatímco MMS požadovala pouze 5,9 procenta a RRM dokonce jen 3,5 procenta. „ARBO nabídlo právě největší obrat. I při vyšší ceně je to nabídka pro ČT nejvýhodnější,“ vysvětlil tento rozpor pro RadioTV Švehla.

Přesnou výši nabídky obratu jednotlivých účastníků nechtěl Švehla bez jejich souhlasu zveřejnit. „Všechny návrhy byly relativně blízko skutečné hodnoty obratu za rok 2004, rozpětí bylo necelých cca 20%. Nabídka ARBO byla vyšší než skutečnost 2004, ostatní byli mírně pod touto skutečností. Důležité je ale zdůraznit, že návrh obratu nebyl rozhodujícím kriteriem, tím byla celková kvalita projektu,“ dodává Švehla.

V komisi, která projekty posuzovala, kromě obchodního ředitele ČT zasedli také vrchní ředitel ČT František Lambert, Oldřiška Pehlíková a Martin Elger z právního oddělení ČT, Martin Res z Čedoku, poradce Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš a ministerští úředníci Josef Hnát, Martina Hoidekrová a Jan Píša. Zisk z prodeje reklamních časů na ČT se pro letošní a příští rok odhaduje na 1,1 miliardy korun, v roce 2007 na 0,7 miliardy a od roku 2008 na 200 milionů korun ročně.

Neúspěšní účastníci výběrového řízení – společnosti Regie Radio Music a Media Marketing Services – přislíbili vyjádření k výsledkům tendru na počátek příštího týdne.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .