MediaProjekt: Televize v létě vesměs oslabovaly

Podle nejnovějších výsledků Media Projektu je stále nejsledovanější tématickou stanicí hudební Televize Óčko. Každý den ho sleduje v průměru 177 tisíc diváků, alespoň jednou týdně ji zvolí 643 tisíc lidí. Oba výsledky jsou proti poslednímu výstupu a letní měsíce tradičně nesvědčily ani dalším tematickým kanálům. Jako jediná sledovaná stanice se poklesu vyhl MusicBox, první oficiální pololetní výsledky hudební stanice MTV jsou 234 tisíc diváků týdně.

Druhý listopadový týden nebyl jen ve znamení výsledků průzkumu poslechovosti rozhlasových stanic RadioProjekt. Své výsledky prezentovala i tisková média, jejichž čtenost sleduje Media Projekt. Tento výzkumný projekt, na jehož realizaci se podílejí agentury GfK a Median, měří rovněž sledovanost menších televizních stanic, takže výsledků z posledních dvou čtvrtletích loňského roku se dočkaly i takové stanice jako Óčko či Galaxie Sport.


Aktuální výsledky Media Projektu přinesly zlom v dlouhodobém nárůstu všech sledovaných stanic s vyjímkou MusicBoxu. Vysvětlení je jednoduché, tento výstup zahrnuje letní měsíce, které se tradičně podepisují na sledovanosti televize obecně. Nejsledovanější televizí je ovšem stále s náskokem hudební Óčko, i když proti poslednímu výstupu zaznamenalo pokles sledovanosti o 78 na 643 tisíc diváků týdně a jeho denní zásah představuje 177 tisíc lidí, což je pokles o 10 tisíc. Druhou příčku udržela Galaxie Sport, která oslabila o 46 na 390 tisíc diváků týdně (107 tisíc denně). Na třetí příčce figuruje dokumentární kanál Spektrum, jehož týdenní zásah už potřetí poklesl, tentokrát o 24 na 341 tisíc diváků (70 tisíc denně).



Také zbývající stanice ztrácely diváky, první oficiální pololetní výsledky přinesly hudební stanici MTV 232 tisíc tiváků týdně (57 tisíc denně). Souboj filmových kanálů vyznívá velmi těsně pro Hallmark, jehož sledovanost klesla o výrazných 55 na 267 tisíc týdně (72 tisíc denně), zatímco Film+ si pohoršil jen o 3 tisíce na 264 tisíc diváků (64 tisíc denně). Slovenský hudební kanál MusicBox si zachoval svých 111 tisíc diváků týdně (13 tisíc denně) a sledovanost TV Romantica po slibných nárůstech mírně poklesla, alespoň jednou týdně ji sleduje 79 tisíc lidí týdně (22 tisíc denně).


„V posledním výstupu MediaProjektu je projevily prázdniny a dovolené. Prakticky všechny TV šly mírně dolů. Překvapilo mě, že Film+ se poprvé vyrovnal s Hallmarkem. TV Spektrum pokleslo již potřetí v řadě a za poslední rok ztratilo 110.000 diváku (WR). Radost mám z prvních oficiálních čísel MTV, 232.000 diváků týdně,“ říká k zveřejněným výsledkům Jiří Lichý, ředitel mediazastoupení Big Partnership Media, které se zabývá prodejem reklamního prostoru v tematických stanicích.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .