Cepra už nezastupuje televizi Joj

radiotv222Agentura Cepra se postupně stahuje z televizních aktivit a zastupuje už jen ředitele Novy a senátora Vladimíra Železného v jeho trestněprávních kauzách. Mediální zastoupení slovenské televize Joj převzala …Agentura Cepra se postupně stahuje z televizních aktivit a zastupuje už jen ředitele Novy a senátora Vladimíra Železného v jeho trestněprávních kauzách. Mediální zastoupení slovenské televize Joj převzala od Nového roku společnost Médeia Slovakia.

Změna ale v podstatě nic neznamená: mluvčím TV Joj zůstává Ľudovít Tóth. Ten přešel z Cepry do nové společnosti. Také zástupci firmy Médeia Slovakia jsou shodní se statutárními zástupci Cepry: předsedou představenstva je shodně jako u Cepry David Částek, a v orgánech obou firem se objevuje i Tomáš Kouřil.

Nová agentura vznikla loni v červnu

Nově se na zastupování televize Joj podílí i sociolog Michal Vašečka z bratislavského Institutu pro veřejné otázky. Tomu ještě přede dvěma lety šéfoval Richard Rybníček, první ředitel TV Joj (nyní vede veřejnoprávní Slovenskou televizi).

Médeia Slovakia vznikla již loni v červnu. Podle dostupných informací především proto, aby slovenské aktivity majitelů TV Nova dostaly plnou autonomii. Joj prý není jediným klientem nově vzniklé agentury, rozhodně však patří mezi nejdůležitější.

MEF Holding už není jediným majitelem TV Joj

Změna přišla několik měsíců poté, co do televize Joj kapitálově vstoupila slovenská společnost Grafobal Group. Ta nyní vlastní 50 procent licencované firmy Mac TV. Dalších 20 procent patří jednateli MEF Holdingu Vladimíru Komárovi a zbylých 10 procent ovládá Česká produkční invest, dceřinná společnost České produkční 2000, servisní organizace TV Nova vlastněné MEF Holdingem.

Vstup Grafobalu do Joj má své logické důvody. Televize nebyla sama schopna čelit konkurenci v oblasti trhu s reklamou. Slovenský subjekt jí má pomoci získat nové postavení a umožnit jí lépe konkurovat dominantní komerční teelvizi Markíza, která podle odhadů ovládá asi 80 procent trhu s televizní reklamou na Slovensku.

Cepra se zbavila řady aktivit

Agentura Cepra má dále smlouvu s CET 21 o zastupování TV Nova, ale věnuje už jenom kauzám jejího ředitele Vladimíra Železného. Programové otázky a problematiku spojenou s vlastníky Novy od prosince řeší nový mluvčí televize Petr Kostka. Cepra, která v minulosti např. založila a provozovala známý mediální server Česká média (nyní provozovaný stejnojemnnou společností z Českého Krumlova) tedy zajišťuje spíše externí komunikaci a PR.

Vedení slovenské televize Joj se minulý týden oficiálně ujal nový ředitel Milan Kňažko. V neděli poprvé vystoupil před diváky v pořadu Co na ředitel, slovenské podobě relace Volejte řediteli. Kňažko má za úkol zlepšit pokrytí Joj, dosáhnout lepší sledovanosti a stabilizovat pozici stanice na slovenském televizním trhu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .