Praha TV představila orientační sledovanost, chystá přechod na HD

Pražská a středočeská regionální televize představila orientační hodnoty sledovanosti, které získala z dotazníkového průzkumu MML-TGI agentury Median. Alespon jednou týdně si PRAHA TV naladí přibližně 497 tisíc lidí. Minimálně jednou denně se na vysílání této stanice podívá 294 tisíc lidí, uvádí průzkum MML.

praha-tv-651

Denní a týdenní sledovanost v Praze a Středočeském kraji

Tyto hodnoty pochopitelně nejsou statisticky srovnatelné s elektronickým měřením sledovanosti, které provádí Nielsen Admosphere. Dotazníkový průzkum může ukázat alespoň orientační znalost značky a velmi hrubý odhad sledovanosti.

Na základě tohoto odhadu je denní sledovanost TV PRAHA v Praze a Středočeském kraji teoreticky vyšší než u zpravodajského kanálu ČT 24. Statistický ukazatel daily reach (sledoval včera) udává u TV Praha hodnotu 294 tisíc diváků, zatímco u značky ČT 24 deklaruje pravidelnou denní 230 tisíc lidí denně, tedy alespoň podle zmíněného průzkumu MML-TGI.

Z pohledu odborníka je ale potřeba opakovaně zdůraznit, že tyto hodnoty nelze nijak srovnávat s elektronickým peoplemetrovým měřením, jelikož se jedná o dva zcela odlišné průzkumy. Elektronické měření je jednotnou měnou sledovanosti na televizním trhu, zatímco dotazníkový průzkum MML-TGI je především studie o spotřebě více než 300 druhů výrobků a služeb a 3 000 jednotlivých značek. Slouží zejména jako zdroj k vydefinování cílových skupin.

Televize by se ráda zapojila do peoplemetrového měření

Ředitel a spolumajitel TV Praha Přemysl Svora na dnešním setkání s novináři připustil, že jeho televize by se ráda stala i součástí peoplemetrového měření. Zatím je ale podle něj problém s regionalizací, jelikož průzkum na současném vzorku nedokáže dostatečně přesně změřit sledovanost regionálních televizí.

Do elektronického měření se zapojíme zřejmě příští rok, prozatím čerpáme data z dotazníkového průzkumu MML-TGI,“ uvedl Svora.

Svora: V roce 2019 plánujeme přechod na HD a HbbTV

Regionální PRAHA TV chystá v příštím roce i technologické inovace. Důležitý z hlediska kvality obrazu bude přechod na HD rozlišení a spuštění HbbTV aplikace. Vše ale závisí na tempu přechodu na nový vysílací standard DVB-T2. Hnacím motorem přechodu by měla být veřejnoprávní Česká televize, která připouští, že by mohla stávající vysílání DVB-T vypnout dřív než původně plánovala.

Po programové stránce se pražská televize i nadále hodlá zaměřovat na zpravodajství, publicistiku, rozhovory a dokumenty. Bulvární magazíny produkovat neplánuje. V jejím vysílání by se však mohly objevit i některé nové tváře. Jména ale šéf televize nechtěl konkretizovat, jelikož jednání ještě nejsou uzavřena.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .