PPF kupuje CME za účelem synergie mezi tvorbou obsahu a distribucí

Skupina Central European Media Enterprises, vlastník televizních a mediálních společností v pěti zemích, se stane součástí portfolia PPF českého finančníka Petra Kellnera. Obě strany oznámily chystanou akvizici v neděli večer. Schvalovací proces potrvá několik měsíců, akvizice by měla být dokončena až v polovině příštího roku 2020. Podpis dohody je pouze prvním krokem PPF k převzetí CME.

Podzimní tisková konference skupiny Nova. Foto: Martin Petera pro RadioTV (foceno mobilním telefonem)

Podzimní tisková konference skupiny Nova. Foto: Martin Petera pro RadioTV (foceno mobilním telefonem)

Nákupem CME, respektive jejích mediálních aktivit v pěti evropských zemích, sledujeme především cíl doplnit náš telekomunikační byznys ve střední a východní Evropě. Chceme využít synergie mezi tvorbou mediálního obsahu a jeho distribucí. Motivem je tedy především rozvíjení telekomunikačního a mediálního byznysu. CME je dobře fungující společností a po jejím převzetí neplánujeme žádné překotné zásahy do jejího fungování,“ uvedl majoritní akcionář PPF Petr Kellner.

Jsme potěšeni, že skupina PPF sdílí náš názor na sílu lokálního obsahu a jeho schopnosti přilákat velké televizní publikum,“ uvedli generální ředitelé CME. Skupina CME má už několik let ve vedení dvojici Michael Del Nin a Christoph Mainusch.

CME provozuje televizní vysílání v pěti zemích střední a východní Evropy. Její první televizí byla Nova v České republice, následně Markíza na Slovensku. Nyní vlastní ještě skupinu bTV v Bulharsku, PRO TV v Rumunsku i pět televizních značek ve Slovinsku. Celkem má 30 televizních programů se zásahem přibližně 45 milionů diváků.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .