Hrubky a nesmysly v projektech potenciálních ředitelů České televize

35_zapisnik

VIDEO UVNITŘ – Kdo by věřil tomu, že v kandidátských projektech potenciálních ředitelů Kavčích hor bude takové dramatické čtení. Nabídneme vám netradiční pohled na písemnosti, jsou nejen plné gramatických chyb, amatérského formátování a nesmyslného poučování. Ovšem najdou se samozřejmě i kvalitní. Co dále hýbalo minulým týdnem? Dozvíte se v dnešním Zápisníku RadioTV.

Jednou provždy, dámy a pánové, zhlédnout TV není se „s“!

Pročítání projektů kandidátů na generálního ředitele České televize se u slabších jedinců dostaví mnoho silných emocí. Pláč nad hrůzností gramatických chyb, nechápavost nad planými řečmi a poučování o tom, co je Česká televize, ale i smích nad tím, co všechno je při kandidatuře možné. Vezměte to pěkně postupně…

PSALI JSME: Jiří Janeček končí, kandidáti už zveřejňují projekty

Mnohokrát se setkávám na internetu se spojením „shlédnout televizní pořad„, docela by mě zajímalo, jak to dotyčný činí. Slovo „shlédnout“ totiž neznamená, že onen pisatel pořad sledoval, nýbrž se díval směrem dolů. Televizi či internetové stránky lze pouze a jedině „ZHLÉDNOUT„! Bohužel nešvar se zabydlel natolik, že vlastně slovo „zhlédnout“ prakticky nikde neuvidíme. Co je horší je fakt, že kandidáti dokážou napsat slovo „GETTO“ (správně „ghetto“) či dokonce napíší neuvěřitelné spojení „ČT2 by se mněla zaměřit na…„. Nabízí se jediné: „Nevěříte? Věřte!“. O čárkách ve větě ani nemluvit, na to síly některých nestačí. Zde je důkaz:

hrubky_01ČT2 by se mněla, getto a jiné perly najdete v projektech možných ředitelů ČT.

Ano, chápu, že i „mistr tesař se někdy utne“, ovšem v takto významném projektu snad ani prohřešky podobného typu nelze odpustit. Když už chci něco sepsat, přečtu si to tolikrát, abych vypustil všechny chyby. V projektech se ovšem nachází další ukryté poklady. Formátování? To už je u některých skutečně nad míru. Závorky? Neuvěřitelně a nesmyslně oddělené mezerami.

hrubky_002

Nač se trápit formátováním, nadbytečnými mezerami. Vždyť to nikdy nikdo nebude číst…

Slabší povahy už možná omdlévají, přesto to stále není vše. Výše uvedený projekt totiž zcela rezignoval na jakékoli členění textu, stává se, že nadpis je na jiné straně než zbývající odstavec. Inu několik vyvolených se dostalo zřejmě poprvé k aplikaci MS Word a mělo takovou radost.

Pokud s velkým sebezapřením pominu gramatické, stylistické a grafické prohřešky, tak i poté se nestačím divit, co někteří jedinci dokážou sepsat. „Mělo by se to zkusit“, „“Já věřím, že se to ujme“ jsou slova hodna muže… Však něco zkusíme, zaplatíme a hurá experimentovat dále. Rada ČT si může přečíst i projekt, který je vlastně jakousi adorací bývalého ředitele Jiřího Janečka.

SOUVISEJÍCÍ: Rada ČT zveřejnila již 22 kandidátské projekty potenciálních ředitelů České televize

Například Radomír Šimek ve svém projektu sálodlouze popisuje, co je posláním veřejnoprávní televize a cituje zákon. Budiž, je to opěrný můstek pro následující teze. Mimo smyslové chápání je projekt Luďka Pištěka, „Od ledna 2011 přešla ČT2 na téměř nové schéma...“ a následuje sáhodlouhý popis všech novinek, které ČT2 nastolila. Podrobného seznámení se s ostatními programy opět nešetří. Projekt spíše působí jako výroční zpráva o novinkách v České televizi… asi se domnívá, že Rada ČT je odtržena od reality a neví, co se v ČT událo.

PŘEČTĚTE SI: ČT1 zpravodajská, ČT4 na životní styl – projekty na ředitele ČT

Rozhodně doporučuji nejen na dlouhé zimní večery, při čtení se o vás ale může pokusit lehká srdeční či mozková příhoda. Naštěstí najdete projekty, které jsou kvalitní a jejich autoři vědí, co chtějí. Ne nadarmo jsou vážní kandidáti vážnými kandidáty. Odhlédnu-li od projektů mediálně favorizovaných lidí (například pan Dvořák, Fenič, Chudárek, Bradáč a další), zaujal mě poměrně radikální projekt Stanislava Vaňka, zrušil by ČT1 a nahradil ji ČT24, sportovní ČT4 by se změnila na okruh se zaměřením na životní styl. Už 7. září se dozvíme, kterých pět výtvorů poputuje dále.

TV Nova bez reklamy a TV Prima s novým kabátkem

Televize Nova přišla s novou taktikou, nepřeruší vybrané pořady reklamou. Učinila tak například u snímku Doktor od jezera hrochů. U diváků měl úspěch TV Novu zhlédlo 2,289 milionu diváků s podílem na trhu 54,54% ve skupině 15+. Nejedná se ovšem o nijak revoluční krok, slovenská TV Joj taktiku běžně používá při zavádění novinek. Inu divákovi se to líbí :).

Televize Prima představila zbrusu novou grafiku, dominantou jsou opět její hlavní tváře. Dominantním prvkem jsou vrtulníky, které přemisťují loga vybraných pořadů.

O sledovanost jde vždy až na prvním místě

Televize Prima zaznamenala v minulém týdnu rekordní týdenní podíl na trhu od začátku roku, a to v obou hlavních cílových skupinách. V cílové skupině D15+ to bylo 18,48 %, u mladších diváků (D15-54) pak 16,72 %. Rekordní týdenní hodnoty v tomto týdnu padly hned u několika pořadů. V cílové skupině D15+ dosáhly všechny níže zmiňované pořady vůbec nejvyššího podílu na trhu od začátku svého vysílání. Zprávy TV Prima – 40,83 %, VIP Zprávy – 21,77 %, Prostřeno! – 39,11 %. Dařilo se i Zdeňku Pohlreichovi, první díl Ano, šéfe! sledovalo 28,51 % diváků z cílové skupiny D15+.

Ještě úspěšnější byl mezi mladšími diváky, v cílové skupině D15-54 jej sledovalo 33,72 % diváků. Show Jana Krause si nenechalo ujít 25,86 % diváků v cílové skupině D15+. Na úspěšnou celotýdenní jízdu navázaly v neděli nové díly talentové show ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT. I proti velké konkurenci na ostatních stanicích zasáhla 1 820 tis. diváků (reach pořadu) v cílové skupině D15+. V průměru ji pak sledovalo 733 tis. diváků při podílu na trhu 17,62 % z této cílové skupiny,“ dodává TV Prima v tiskové zprávě.

Úspěch si připsal i TV Barrandov, v sobotu 3. září 2011 úspěšně odstartovala druhá série Barrandovského videostopu. Sledoval ji každý devátý Čech, jež byl právě u obrazovky (share 10,7%, rating 3,4%, údaje za skupinu 15+, čas: 21:26 – 22:20, zdroj: ATO – Mediaresearch). „Diváckého úspěchu dosáhl také přímý přenos ceremoniálu Česká hvězda 2011, v němž získali ocenění Karel Gott, Marie Rottrová, Michal Dlouhý a Gabriela Gunčíková. Show, kterou moderovali Jitka Asterová a Jan Rosák, bodovala stejně jako Barrandovský videostop v TOP 10 nejsledovanějších pořadů sobotního prime time všech stanic (share 9,1%, rating 3%, údaje za skupinu 15+, čas: 20:00 – 21:20, zdroj: ATO – Mediaresearch, TOP 10 prime time 20:00 – 23:00 v sobotu 3.9.2011,“ doplňuje Janis Sidovský.

Dařilo se rovněž společenskému magazínu Prominenti, který sledovalo více než 200.000 dospělých diváků (share 10,7%, rating 2,4%, údaje za skupinu 15+, čas: 22:24 – 23:02, zdroj: ATO – Mediaresearch). Stanice za první zářijovou sobotu zaznamenala nadprůměrný celodenní podíl na sledovanosti ve výši 7,97% a vstoupila tak do podzimního schématu s výrazným úspěchem (údaj za skupinu 15+, 3.9.2011, zdroj: ATO – Mediaresearch).

Autor článku:

Komentáře (3)

    1. Martin Petera Autor příspěvku

      Samozřejmě máte pravdu, když už jsem kritizoval, měl jsem být pozornější. Ujela mi ruka v grafickém editoru.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .