Nova s Primou usilují o zákaz přetáčení reklam. Divák bude hledat alternativní řešení

Kabeloví a IPTV operátoři nabízejí svým divákům možnost zpětného shlédnutí vybraných pořadů. Největší komerční televize Nova a Prima z obchodních důvodů usilují o zamezení přetáčení reklam do tří dnů od odvysílání.

Chytrá televize přináší divákům nové možnosti. Ilustrační foto, fotobanka Shutterstock.com

Chytrá televize přináší divákům nové možnosti. Ilustrační foto, fotobanka Shutterstock.com

Vynucené sledování reklamy může diváky odradit

S informací přišel web LUPA.cz / Digizone.cz, který ji v posledních nech věnoval tři texty. Připomínku rozeslal i dalším médiím formou tiskové zprávy. Iniciativu Novy s Primou lze z ekonomického hlediska pochopit. Pokud ale divák ztratí možnost přetáčet reklamy u pořadů ze záznamu, je zřejmé, že bude hledat jiné řešení.

Pomineme-li různá „datová úložiště“ pohybující se v šedé zóně, kde může divák stahovat nové díly pořadů bez reklam už několik hodin po odvysílání, se divákům nabízí několik dalších možností jak se reklamám vyhnout. Část diváků bude zřejmě zkoumat možnosti vlastního domácího nahrávání videa, kde může záznam přetáčet bez omezení.

Tradiční nahrávání televizních pořadů počítá s tím, že vlastníte přijímač nebo set top box s pevným diskem nebo jiné paměťové zařízení. Nahrávání si sami nastavujete s využitím Elektronického programového průvodce EPG nebo ručně zadáním všech nutných parametrů (den, čas, délka). Přijímač vám vybrané pořady zaznamená a umožní přehrát po neomezenou dobu.

Zpětné shlédnutí je užitečná funkce. Televize si to uvědomují

Funkce zpětného shlédnutí, kterou nabízí kabeloví, IPTV a dokonce i satelitní operátoři, vám s využitím internetového připojení umožní přehrát vybraný pořad, který je zaznamenaný a uložený na serverech vašeho operátora. Jde o velice užitečnou a pohodlnou funkci, jelikož nemusíte ručně zadávat nahrání pořadu. Můžete se podívat na většinu pořadů z posledních dnů a týdnů, u většiny televizních stanic.

A právě využití takto pohodlně přístupného archivu pořadů je terčem komerčních televizí, kterým přirozeně vadí fakt, že divák může reklamu přetočit. Přitom elektronické měření pořadu dokáže zaznamenat nejen to, kolik lidí se na danou relaci dívalo živě, ale i kolik lidí si ji přehrálo v archivu.

Čím víc diváků bude využívat dostupné archivy, tím zajímavější bude výsledná sledovanost z pohledu televize i zadavatele reklamy.

Iniciativě Novy s Primou lze tedy rozumět. Televize argumentují, že až 90 procent svých příjmů mají z reklamy – a právě to je nutí aktivně zamezit přetáčení reklam.

Každá akce ale přirozeně vyvolá reakci a naštvaní diváci si určitě najdou cestu, jak „zákaz“ obejít. Například tím, že si jednotlivé pořady začnou nahrávat „ručně“.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .