Jaká byla sledovanost tří letošních vánočních pohádek ČT?

Česká televize v posledních dnech postupně odkryla sledovanost všech tří premiérových vánočních pohádek. Za zmínku stojí fakt, že štědrovečerní premiérová pohádka Pravý rytíř byla ve skupině 4+ nejsledovanější pohádkou za posledních 15 let. Informovala o tom tisková mluvčí České televize Alžběta Plívová.

Tisková konference České teleivze, foto: RadioTV.cz

Atmosféra letošní vánoční tiskové konference České teleivze, ilustrační foto: RadioTV.cz

Pravý rytíř zaujal tři miliony diváků s podílem 64 procent

Pohádku Pravý rytíř režiséra Martina Dolenského, ve kterém se umělecky založený Vincent (Jan Komínek) a jeho otec, vysloužilý rytíř (Lukáš Vaculík), společně vydávají na cestu do světa, vystaví nebezpečí říši víl a musejí osvobodit i krásnou princeznu (Lucie Černá), sledovalo ve vysílání České televize 2 714 000 diváků s podílem na publiku 64, 38 %. Jedná se o skupinu diváků starších 15 let.

Pokud cílovou skupinu rozšíříme i na děti – tedy na všechny diváky starší 4 let, vyjde nám sledovanost přesahující 3 miliony lidí. Podle této metriky jde o nejsledovanější pohádku za posledních 15 let.

Pravý rytíř - vánocní pohádka pro celou rodinu, zdroj: Archiv České televize

Pravý rytíř – vánocní pohádka pro celou rodinu, zdroj: Archiv České televize

Slíbená princezna zasáhla 1,9 milionu diváků

Premiérovou pohádku Slíbená princezna, kterou na Boží hod vysílala Česká televize, sledovalo 1 899 tisíc dospělých diváků a dětí. Ve skupině 4+ tak dosáhla Slíbená princezna, kterou režisér Ivan Pokorný natočil podle scénáře Ivy Procházkové napsaného na motivy klasické Zlatovlásky, podílu na publiku 37,92 %.

Slíbená princezna. Foto: archiv České televize

Slíbená princezna. Foto: archiv České televize

Zázračný nos překročil podíl na publiku 37 procent

Premiérovou pohádku Zázračný nos, kterou na druhý svátek vánoční vysílala Česká televize, vidělo 1 841 tisíc dospělých diváků a dětí. Výpravná česko-slovenská pohádka o dvou krásných princeznách, bohatém nápadníkovi a chudém zamilovaném mládenci, tak dosáhla podílu na publiku 37,15 %, a stala se nejen pořadem večera, ale i celého dne.

Zázračný nos, foto: archiv České televize

Zázračný nos, foto: archiv České televize

Sledovanost opakovaných pohádek

Předloňská štědrovečerní pohádka Princezna a písař – 1 003 tisíc diváků. Loňského Korunního prince pak 2 187 tisíc diváků. Celkový podíl České televize na publiku v hlavním vysílacím čase na Štědrý večer činil 62, 65 %.

Zdroj dat: tisková zpráva České televize, elekronické měření sledovanosti ATO / Nielsen Admosphere

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .