Diváci využívají odloženou sledovanost zejména u tematických stanic

Možnost zpětného shlédnutí televizních pořadů využívají zejména diváci tematických stanic. Ve své analýze to uvádí mediazastupitelství Atmedia. Odložená sledovanost u tematických televizí zastupovaných touto společností dosahuje již téměř 6 procent z celkové sledovanosti.

Seriály, filmy a dokumenty - to jsou nejčastější žánry, které si diváci přehrávají z archivu televizí. Ilustrační foto Shutterstock.com

Seriály, filmy a dokumenty – to jsou nejčastější žánry, které si diváci přehrávají z archivu televizí. Ilustrační foto Shutterstock.com

V dnešní době už se diváci nechtějí ohlížet na přesný čas, kdy televizní pořad začíná, a raději si ho zpětně přehrávají ze záznamu v době, která jim vyhovuje. Takto lze popsat odloženou sledovanost, která je v České republice od roku 2013 součástí elektronického měření sledovanosti.

Možnost zpětného shlédnutí nabízí většina kabelových operátorů a prakticky všichni IPTV operátoři. Tuto funkcionalitu přidávají do svých přijímačů dokonce i provozovatelé placené satelitní televize. K využití zpětného shlédnutí je ale potřeba mít k dispozici vysokorychlostní internetové připojení. Divák si tedy musí platit ještě internetovou přípojku.

Možnost opakovaného přehrávání pořadů lze využít i u HbbTV aplikací nebo přímo na webech televizí. Česká televize pro tento účel zřídila portál iVysílání. Nová má služby Nova Plus a Voyo. Prima funguje na platformě Prima PLAY.

Díky zpětnému přehrávání pořadů se odložená sledovanost zvyšuje. Zatímco v roce 2013 byl její podíl na celkové sledovanosti pouhých 0,69 %, letos v březnu poprvé překonal hranici 4 procent. Diváci si nejčastěji zpětně přehrávají epizody oblíbených seriálů, filmy a dokumenty. Tematické stanice zaměřené právě na tyto žánry patří mezi stanice s nejvyšší odloženou sledovaností – alespoň to tvrdí zastupitelství Atmedia ve své analýze, kterou poskytlo redakcím formou tiskové zprávy.

Tematické stanice zastupované společností Atmedia letos v červnu poprvé překonaly hranici 6% podílu odložené sledovanosti na celkové sledovanosti. Průměr celého trhu se přibližuje k hranici 4 procent.

U některých stanic Atmedia se dokonce podíl odložené sledovanosti na celkové sledovanosti přibližuje 20 %,“ uvedla jednatelka Atmedie Michaela Vasilová. Jména stanic nekonkretizovala.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .