Co nabídne DIGIMEDIA 2019? Debatu k DVB-T2, mobilním službám a digitálnímu rozhlasu

Na podzim se začne vypínání DVB-T vysílačů a přechod na DVB-T2. To je hlavní téma letošní konference DIGIMEDIA 2019, která se uskuteční na Kavčích horách. I tentokrát vám přineseme několik výstupů z veřejné debaty, která kromě televizní digitalizace zahrne i mobilní služby a digitální rozhlas.

Logo konference DIGIMEDIA 2019, kterou pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK)

Logo konference DIGIMEDIA 2019, kterou pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK)

Druhá televizní digitalizace výrazně rezonovala už loni. Letos se očekává ještě zajímavější debata, jelikož na podzim se vypnou první dva DVB-T vysílače pro Prahu a střední Čechy. Panelové diskuze se za operátory terestrických multiplexů zúčastní generální ředitel České televize Petr Dvořák, ředitel regulace Českých Radiokomunikací Marcel Procházka, Jakub Juhás z Digital Broadcasting. Komerční televize budou zastupovat Štěpán Peichl z Novy, Martin Cepek z Primy, Štěpán Wolde z Óčka, Jakub Unger z TV Seznam a Michaela Vasilová z mediazastupitelství Atmedia.

Velmi zajímavým tématem může být placená televize v DVB-T2. Jde o poměrně ožehavé téma, o němž se příliš nemluví. Televize Prima ovšem letos poprvé otevřeně projevila zájem o vysílání svých HD programů v placeném multiplexu – pokud se na trhu objeví operátor, jenž nabídne možnosti kódovaného a zpoplatněného vysílání. Zástupce Primy Martin Cepek může nastínit představy TV Prima o placeném televizním vysílání na anténě.

Druhý blok se bude zabývat plány na vstup čtvrtého plnohodnotného mobilního operátora na český trh. Tématem budou Podmínky aukce kmitočtů v pásmu 700 MHz a načasování samotné aukce a předběžný zájem zahraničních investorů a operátorů o tuto aukci.

V odpoledním třetím bloku se bude mluvit o budoucnosti rozhlasového trhu. Bude se někdy vypínat analogové FM pásmo? Vyplatí se vysílat analogově i digitálně zároveň? Změní se nějak měření poslechovosti v digitální éře? Jak DAB+ zamíchá s prodejem reklamy na rádiích? Odpoví zástupci operátorů digitálního rozhlasového vysílání i zástupci dvou významných hráčů v komerčním sektoru.

Konferenci DIGIMEDIA 2019 pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace pod záštitou Ministerstva kultury, Ministerstva průmyslu a obchodu, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Akce se uskuteční už zítra, tedy ve středu 5. května 2019 od 9:00 v kongresovém sále České televize na Kavčích horách.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .