MediaProjekt I.+II.Q’11: Nedělní Blesk předstihnul poprvé Rytmus života

mediaprojekt_logo_iii

PDF DOKUMENT UVNITŘ – Stalo se již dobrou tradicí, že se na stránkách RadioTV pravidelně věnujeme nejen průzkumu poslechovosti českých rozhlasových stanic, ale každé tři měsíce si můžete přečíst analýzu čtenosti českého tisku. MediaProjekt byl realizován společnostmi GfK Praha – Median. V období 1. 1. 2011 – 30. 6. 2011 bylo dotazováno 12 551 náhodně vybraný respondent z celé České republiky. S podrobnými výsledky v jednotlivých segmentech vás nyní seznámíme.

Nejnovější data z aktuálního průzkumu MediaProjekt za první pololetí 2011 nadále ukazují, že zásah tiskových titulů v české populaci je vysoký, ba dokonce vzrostl. „Nejméně jeden deník si v posledních 14 dnech přečetlo 71,2% populace, tj. téměř 6,35 mil. osob ve věku 12 – 79 let. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 89,5% občanů ČR ve věku 12 – 79 let, tj. absolutně 8,0 mil. osob. Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje 92%, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je 69 %, čtenost časopisů na vydání je 81% a sledovanost televize včera (daily reach) je 91 %,“ píše v tiskové zprávě Unie vydavatelů.

PŘEČTĚTE SI: MediaProjekt IV. Q’10+ I. Q’11: Tituly zaměřující se na historii stále oblíbenější

Oproti předchozím měřením vzrostla nejvíce čtenost celostátních zpravodajských týdeníků, konkrétně o 11,6%. Výrazný nárůst sledujeme také u skupiny časopisů zabývající se informačními a komunikačními technologiemi (o 10,8%).

PDF DOKUMENT: TABULKY ČTENOSTI PRŮZKUMU MEDIAPROJEKT

Podívejme se nyní na přehled čtenosti v uplynulém pololetí. V každém tematickém okruhu nabízíme srovnání posledních pěti vln MediaProjektu. První číslo udává čtenost, druhý údaj značí prodaný náklad (u bezplatných deníků se jedná o tištěný náklad, v případě suplementů je sledován vložený náklad). V textu se věnujeme většinou meziročním srovnáním. Všechna čísla udávají počet osob v tisících.

mediaprojekt_banner_iii_2

Deníky (celostátní, regionální, bezplatné)

Blesk (bez Nedělního Blesku) je na čele s 36 tisíci novými čtenáři od minulého měření (meziročně ztrácí 41 tisíc čtenářů), s hodnotou 1,379 milionu čtenářů vede o více než půl milionu před deníkem Mladá fronta DNES (834 / +18 / -40). Právo (438 / +20 / +3) obhajuje bronzovou příčku. Těsný souboj svádí hned tři periodika – Aha! (265 / +3 / +13), Sport (263 / +6 / -23) a Lidové noviny (235 / +21 / +13). Žebříček placených deníků uzavírají Hospodářské noviny (195 / +17 / 0).

DOPORUČUJEME: Prestižní magazín Forbes míří do České republiky

Regionální Deník čte v celkovém součtu 890 tisíc lidí (od minula -10 tisíc, meziročně -31 tisíc), nejúspěšnějším Deníkem je západočeská mutace, ta dosáhla rekordní čtenosti 131 tisíc čtenářů, od minula získal 32 tisíce čtenářů, meziročně posílil o 27 tisíc. Meziročně se pak dařilo také Jihočeskému (119 / +8 / +30) a Jihomoravskému (117 / -12 / +20) Deníku. Největší propad stihnul Moravskoslezský Deník (60 / -20 / -45).

K TÉMATU: Týdeník Sedmička projde další výraznou změnou

Deník Metro (377 / +5 / -6) se může pochlubit výsledkem 377 tisíc, ekonomický deník E15 (58 / -4 / +4) čte zhruba stejně jako minule. Týdeník Sedmička meziročně narostl o 136 tisíc (511 / +7 / +136).

Celostátní suplementy

Blesk magazín TV čte týdně 1,815 milionu lidí, výsledek se řadí k průměrným hodnotám letošního roku. Bez větších změn sledujeme TV Magazín s 1,539 milionu čtenářů. Magazín DNES + TV pokračuje v meziročním propadu, tentokrát jej čte 1,156 milionu lidí, přičemž meziročně přichází o 87 tisíc. Naopak Ona Dnes (593 / +41 / +45), TV Pohoda (448 / -9 / +46) a Moje rodina jako příloha Deníků (261 / +15 / +45) meziročně získávají nejvíce nových čtenářů.

Bydlení, bytová kultura, zahrada a hobby

Výsledky čtenosti v této kategorii jsou vyrovnané, Dům a zahrada (77 / -12 / +10) meziročně mírně rostla, od minula však mírně ztrácí. Ve srovnání s prvním pololetí 2010 nejvíce rostly tituly Moderní byt (69 / +1 / +22) a Marianne Bydlení (53 / +9 / +16). Největší odliv zaznamenávají Chatař & chalupář (58 / -9 / -25) a Svět koupelen (39 / +3 / -18), novinka Blesk Reality & Bydlení zaujala 40 tisíc čtenářů.

Nejúspěšnějším titulem v oblasti „Zahrada a hobby“ zůstává posílený Zahrádkář (280 / +30 / -17), meziročně o polovinu posílil Blesk Hobby (174 / +1 / +55), poklesla Naše krásná zahrada (78 / -1 / -38).

Hudba, film, foto a informační technologie

Rock&Pop (65 / -4 / +14) je nadále nejčtenějším hudebním magazínem před titulem Spark – rockový magazín (55 / -11 / -12).

Situace u herních magazínů se nemění, Score (84 / 0 / +2) i Level (63 / -9 / -5) nemění výsledky.

SOUVISEJÍCÍ: PC rady se transformují na měsíčník

Chip (103 / +4 / +11) pokračuje ve čtenosti okolo 100 tisíc čtenářů, Počítač pro každého (83 / +22 / +30) má v posledním roce vůbec největší čtenost. Daří se inovovanému měsíčníku PC rady (58 / +16 / +26), díky změně formátu meziročně posílil a získal prakticky dvojnásobek ve srovnání s prvním pololetí 2010.

mediaprojekt_banner_iii

Programové tituly

TV Max (523 / 0 / +28) je nadále jediným časopisem, který se dostává nad hranici půl milionu čtenářů. Ovšem meziročně vzrostla nejvíce čtenost TV Star (244 / +2 / +70) a TV Revue (172 / -4 / +70), vyskočil i TV Plus (149 / +15 / +42). Meziročně si pohoršil jen Týdeník Televize (179 / 0 / -28).

Časopisy pro děti a mládež

Bravo (185 / +2 / -35), ABC (160 / -12 / -8), Bravo Girl! (142 / 0 / -18) i 21. století Junior (102 / +7 / -9) nijak výrazně nepřekvapily výsledky, meziročně si nejvíce pohoršil prvně zmiňovaný.

Segment zdraví a vaření

Blesk Zdraví (143 / -10 / -18) zůstává lehce před konkurencí, druhé místo patří magazínu Moje zdraví (113 / -37 / -12) a Fitstyl (113 / -3 / -1). Následují Zdraví (109 / -15 / –4) a Puls (27 / -5 / -14).

Svět ženy Pošli recept“ (464 / -35 / +12) i přes pokles od minula zůstává ve vedení. Vůbec první výsledky titulu Chvilka v kuchyni značí 124 čtenářů a čtenářek. Tina Vaříme (123 / -11 / -10) i Apetit (113 / +8 / +24) jsou poslední nad hranicí 100 tisíc.

Tituly pro ženy

Blesk pro ženy (732 / +48 / +28) od předchozí vlny poslechovosti posílil vůbec nejvíce mezi všemi sledovanými tituly, stabilní výsledky má Chvilka pro tebe (676 / -5 / -18). V meziročním srovnání získávají navíc tituly Svět ženy (488 / +15 / +49), Vlasta (399 / +7 / +48) a Jackie (101 / +6 / +29).

Blesk křížovky (309 / +19 / +18) posilují, naopak Křížovkářský TV magazín (160 / -13 / -39) oslabil.

Životní styl pro muže a ženy

Maxim (189 / +7 / +33) i díly meziročnímu vzestupu uhájil první místo, ForMen (87 / +1 / -2) výsledky nezměnil, posiloval Esquire (59 / -2 / +15), FHM (33 / -1 / +3) rovněž nemění čísla.

Ženy zajímající se o životní styl upřednostňují nadále Glanc (218 / -32 / -26), tomu se přiblížila Joy (178 / +11 / +14), Elle (174 / +8 / -15) a Cosmopolitan (173 / -8 / -19).

Ekonomické a zpravodajské tituly

Ekonom (93 / +2 / -9) výsledky od minula ani meziročně téměř nemění, Euro (77 / 0 / -23) naopak oslabil, meziročně poklesly tituly Eurozpravodaj (71 / +3 / -17) a Nový Profit (31 / -5 / -16).

AKTUÁLNĚ: Týdeník Euro pokračuje ve změnách

Časopis Týden (191 / +20 / -1) se po minulém poklesu vrátil na obvyklé hodnoty čtenosti, týdeník Respekt (112 / +16 / +26) se díky výraznějšímu nárůstu dostává nad hranici 100 tisíc čtenářů.

Motoristické a sportovní tituly

Svět motorů (196 / -4 / +20) zůstává lídrem v kategorii motoristických časopisů před Auto Tip (176 / +20 / +12) a Auto motor a sport (106 / -4 / +20). V porovnání s prvním pololetí 2010 si polepšil nejvíce Motocykl (79 / +3 / +33).

Nedělní Sport (244 / 0 / -17) díky vyrovnaným číslům čtenosti uhájil zlatou příčku. Následuje Český rybář (187 / -23 / -9), Cykloturistika (82 / -2 / +16), ProFootball (70 / +10 / -3), Zbraně & Náboje (54 / +3 / +3), ProHockey (40 / -4 / -20) a Velo (37 / – 1). Vůbec poprvé zná výsledky i magazín Rybářství, čte jej 156 tisíc čtenářů.

mediaprojekt_banner_iii_3

Společenské tituly

Rytmus života (805 / -33 / -31), titul z portfolia Bauer Media, přišel o vedení v segmentu Společenských titulů, ačkoli jej Nedělní Blesk (816 / +66 / +68) předstihnul jen velmi těsně, je zřejmé, že Nedělní Blesk nejvýrazněji v segmentu od minule posiloval. Trojlístek uzavírá Pestrý svět (490 / +9 / +32).

DOPORUČUJEME: Burda Praha koupila Hachette Filipacchi

Výraznější propad zaznamenal jen Týdeník Květy (389 / -8 / -22) a 21. století (325 / -20 / -25). Dramatický pád ještě sledujeme u SuperSpy (78 / +14 / -41), oproti minulému čtvrtletí se však vrací směrem vzhůru, podobně je na tom i Sedm (45 / +6 / -30).

PŘEČTĚTE SI: Vychází sté jubilejní číslo 21. století, vydejte se s námi do historie titulu

Naopak pozitivní zprávy putují do vydavatelství RF Hobby, měsíčník History Revue (234 / +34 / +103) kontinuálně roste a během posledního roku dokázal svůj výsledek zdvojnásobit. Jako pozitivní se jeví změna formátu u časopisu Svět (59 / +3 / +16), meziročně si připisuje mnoho nových čtenářů, kteří tak patrně oceňují vyšší periodicitu (z měsíčníku se stal titul čtrnáctideníkem). Týdeník Reflex (298 / +9 / +37) rovněž nezahálí a posiluje.

Cestování, věda a technika

National Geographic (141 / +3 / -30) přes meziroční pokles oslovuje stále nejvíce čtenářů v tomto segmentu. Druhý měsíčník Lidé a země (126 / -7 / -18) klesá. Tajemství české minulosti (121 / -1) i v druhém měření dosahuje 120 tisíc čtenářů.

Z ARCHIVU: Měsíčník Lidé a Země má novou titulku a grafiku

Posilují Cestopisy (113 / +6 / +20), stabilní výsledky sledujeme u ostatních časopisů – Koktejl (91 / 0 / -1), Živá historie (62 / +3 / +2), Válka revue (49 / +3) a Geo (31 / 0). Měsíčník Příroda (45 / +6 / -14) stabilizoval svou čtenost přes 40 tisíc čtenářů.

PSALI JSME: Extra Publishing: Speciály, novinka o historii a rozvoj Extra Reader

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .