Formáty tiskových reklam a plánování kampaní

Inzerce v tištěných médiích je určována stejnými parametry jako v jiných media-typech, nejdůležitější je čtenost a prodaný náklad. Pokud plánujete kampaň v tisku, musíte nejprve určitě její cíle. Podle toho, na koho chcete cílit, si musíte vybrat konkrétní periodikum.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Regionální zaměření a velikost inzertní plochy

Dále se sleduje, zda se jedná o celostátní/regionální periodikum, barevnost inzerátu, velikost plochy (kromě menších formátů se zřídka využívá například celá „falešná“ titulní strana). Důležitým ukazatelem je v případě deníků den vydání, vydání s přílohami (zejména programovými) totiž vykazují vyšší čísla zásahu populace.

Pokud plánujete kampaň v tisku, musíte nejprve určitě její cíle – čeho chcete dosáhnout. Identifikujte svého cílového zákazníka (věk, příjmy, pohlaví, koníčky, region, …). Podle toho, na koho chcete cílit, si musíte vybrat konkrétní periodikum.

Jak se vyznat ve velkém množství titulů?

Úkol to není rozhodně nijak jednoduchý, vždyť na trhu existuje nepřeberné množství titulů. Existuje proto speciální software, jenž napomáhá rozhodování se mezi periodiky. Ten, kdo kampaň plánuje, se ovšem nemůže spoléhat čistě jen na program. Důležitými ukazateli jsou zásah, vhodnost pro danou skupinu (afinita), čtenost, prodaný náklad a cena inzerce. Neméně důležitou složkou je samotný obsah časopisu či novin, pozice inzerátu, možnost netradiční inzerce a jiné.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .