Reklama v rádiu

Kontinuální měření poslechovosti rozhlasových stanic realizuje od roku 2006 společnost Median, samotné měření probíhá od roku 1998. Týdenní zásah v populaci 12-84 let je 85 %, přičemž hlavní vysílací čas, tzv. prime time, je pro rádia ráno a dopoledne, večer poslouchá rádio již méně lidí. Ve srovnání s televizí nejsou důležité ani tak jednotlivé pořady, jako spíše samotný zásah média, tzv. reach.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Co je úkolem mediálního zastupitelství?

Mediální zastupitelství pomáhají rádiím prodávat reklamní prostor, tzv. sales-house. Veřejnoprávní Český rozhlas zastupovala do roku 2014 společnost Media Master. S Českou televizí probíhá i „barterová“ dohoda, tedy vzájemné promotion. Celkový podíl na trhu je nad 24 %.

Na trhu dominuje Radiohouse, který v sobě zahrnuje dřívě dvě konkurenční skupiny – Media Marketing Services (například Hitrádio, Rádio Blaník, Fajn radio, RockRadio) a Regie Radio Music (především Lagardere – Frekvence 1, Evropa 2, Dance Radio, Radio Bonton a jiné). RadioHouse má podíl na trhu přesahující 50 %, z toho RRM představuje podíl 20%, MMS pak nad 30 %.

Neméně významnou skupinou je Media Club, ten reprezentuje stanice Radio United Services (rádia Kiss, Country Radio, Radio Beat,…) a společnost Londa (Rádio Impuls, RockZone).

Jak se měří poslechovost rozhlasových stanic?

Výzkum realizovaný společností Median zahrnuje prakticky všechny české stanice, ročně je dotazováno 30 tisíc respondentů. Čísla z průzkumu jsou důležitá zejména pro jednotlivá rádia pro účely prodeje reklamy a pro účely nastavení programu.

....
Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .