Rádio může přilákat posluchače i v televizním prostředí, ale jen výjimečně

Britské hudební rozhlasové stanice Capital FM a Heart FM měly v posledních šesti letech i podobu hudebních televizních kanálů. Jejich provozovatel se však rozhodl televizní programy ukončit a soustředit se znovu pouze na rozhlasové vysílání.

Logo bývalé televize Heart TV. Rozhlasová stanice Heart FM pokračuje

Logo bývalé televize Heart TV. Rozhlasová stanice Heart FM pokračuje

Místo oslavy narozenin přišel nečekaný konec obou stanic

Obě hudební stanice Capital TV a Heart TV zahájily vysílání ve stejný den – 11. října 2012 a skončily 11. října 2018, přesně po šesti letech od svého spuštění. Píše o tom web Parabola.cz a informace se objevila i na webu Digitální rádio.

Jejich provozovatel nic neoznámil v předstihu, jen postupně smazal všechny zmínky o televizním vysílání ze svých rozhlasových webů. Pro část diváků tedy mohlo být ukončení vysílání překvapením.

Televizní stanice Heart TV a Capital TV se na rozdíl od jiných konkurentů soustředily pouze na hudební klipy. Jejich vysílání se za šest let výrazně nezměnilo. Vizuál a self-promo zůstalo po celou dobu stejné, vyvíjel se jen hudební formát.

Vánoční program Heart Xmas letos neuvidíme

Přidávání hudebních programů do volného satelitního nebo terestrického vysílání bylo zajímavé zejména krátce po roce 2000, kdy se rozmohla satelitní digitalizace. Internet byl v té době omezený a nebyly k dispozici streamingové služby tak, jak je známe dnes.

V průběhu posledních let se však videoportály YouTube, VEVO, a streamingové služby staly obrovskou konkurencí nejen hudebních televizí, ale i samotných rozhlasových stanic. Z tohoto pohledu je krok vlastníka rádií Heart FM a Capital FM pochopitelný.

Pro fanoušky hudby jde v případě televize Heart TV o dvojnásobnou ztrátu. Heart TV se totiž v listopadu a v prosinci prezentovala jako Heart Xmas a přinášela především vánoční hudbu. V období Vánoc tak bude na trhu chybět minimálně jedna tradiční specializovaná stanice. Další existující hudební programy však i letos přijdou s vánočními speciály.

Hudební televize dnes potřebují k přilákání publika mnohem náročnější obsah než jen prosté videoklipy. Proto se značky jako MTV nebo VH1 stále více posouvají směrem k lifestyle pořadům a scripted reality shows.

Spojení rádia s televizí funguje jen za určitých podmínek

Spojení rádia s televizí může fungovat jen výjimečně. Na britském trhu přitom mají „televizní rádia“ určitou tradici. V minulosti bylo možné přes satelit sledovat například vysílání Classic FM TV, které přinášelo velice zajímavý hudební formát ve srovnání s dalšími kanály. Propagaci prostřednictvím televizního vysílání využívala i řada tematických rádií, především rockové stanice.

I český trh si vyzkoušel spojení někdejšího Expresrádia a televize Óčko Expres. Obě stanice původně vlastnila mediální skupina MAFRA. Po začlenění Mafry do skupiny AGROFERT se rozhlasové stanice Expres FM a Classic Praha osamostatnily a nyní je vlastní podnikatel Petr Stuchlík.

Hudební televize Óčko Expres setrvala u svého názvu i formátu navzdory tomu, že už nemá s Expres FM společného vlastníka.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .