OMD letos předpovídá nárůst rozhlasového trhu o 14 procent

radiotv22Velmi optimistickou prognózu pro rozhlasový trh zveřejnila minulý týden mediální agentura OMD. Její pravidelná zpráva o objemu výdajů na inzerci v médiích předpokládá letos nárůst celkové reklamy v rádiích o 14 procent na rovné 2 miliardy a v roce 2006 o dalších 8,5 procenta na 2,17 miliardy korun.

2004 2005 2006
TV 8,53 9,10 9,30
Tisk 6,60 6,86 7,03
Rozhlas 1,75 2,00 2,17
Outdoor 1,55 1,55 1,64
Internet 0,71 0,86 1,07

Tabulka ukazuje výdaje do reklamy v miliardách korun. Celkový objem výdajů do reklamy má být letos podle OMD 20,46 miliardy a v příštím roce 21,3 miliardy korun. Nikoho nepřekvapí, že nejdynamičtější nárůst zaznamenává v objemu příjmů internet. Jak ovšem ukazuje prognóza OMD, investice do rozhlasové reklamy rostou jednoznačně nejrychleji ze všech klasických médií, v letošním roce jde o 14,3 procenta proti 6,7 procentnímu nárůstu televizní inzerce, v roce 2006 by mělo jít o 8,5 procenta proti 2,2 procenta u televize. Díky těmto nárůstům by se měl podíl rozhlasu na celkovém mediamixu zvýšit z loňských 9,1 na 9,8 resp. 10,2 procenta.

Prognóza zveřejněná agenturou OMD pokrývá standardní reklamní výdaje a bartery, ve výpočtech není zahrnuto selfpromo médií. Zveřejněná data byla vypočtena v rámci projektu MediaNet a jde o hrubé příjmy před odečtením agenturních provizí. Při výpočtech bylo použito informací dalších mediálních agentur, projektu TNS A-Connect a ATO Mediaresearch. Mediazastupitelství ARBOmedia, které také zveřejňuje prognózy objemu reklamních výdajů, počítá v letošním roce pouze s objemem 17,7 miliardy.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .