Meszároš: Největším tahákem Rádia Zlín je Nebe, peklo, ráj

Nový projektový manažer Noro Meszároš přinesl do vysílání Radia Zlín celou řadu novinek. Již koncem června stanice najela na novou programovou strukturu, nabírá do týmu nové lidi a rozjela celou řadu on-air i off-air letních akcí. Tou největší je podle slov Meszároša původní reality show Nebe, peklo, ráj.

Jaké off-air akce jste připravili pro své posluchače na toto léto?

Od tradičních a posluchačům už dobře známých akcí jsme neupustili ani tento rok. Radio Zlin připravuje a realizuje různá sportovní odpoledne a večery, kde mohou lidé strávit příjemný prázdninový čas i aktivně. Jde například o Sportovní den s Radiem Zlin (sport a sportovní aktivity realizované ve spolupráci s velkými obchodními centry s velkou koncentrací lidí).

Reálné léto – malé letní soutěžení a zábava u vody s moderátory Kubou Ohnutkem a Honzou Sedláčkem (letní koupaliště na Zlínsku), Blade Nights – večerní vyjížďky na inline bruslích ulicemi Zlína s letní hudbou Radia Zlín a jeho moderátory.

Největším tahákem pro posluchače je však úplně nový projekt v českém radiu, kterým se stanice výrazně odlišuje od konkurenčního prostředí. Jde o dobrodružnou výpravnou reality show „Nebe, Peklo, Ráj“. O show je od prvních informací spuštěných ve vysílání stanice velký zájem. Radio Zlín má v této chvíli za sebou velký nábor soutěžících s následným úzkým castingem za účasti psychologů, lékařů a odborníků, kteří do semifinále vybrali 5 párů. Ty se v průběhu tohoto týdne prezentují live ve vysílání a snaží se získat přízeň posluchačů. Jejich esemesky je totiž posunou do velkého finále.

Ve finále se objeví jen dvě dvojice, které (každá zvlášť) přežijí „pekelný týden“ s ubohým kapesným. Dvojice odvezeme na neznámé místo, odebereme jim peníze, telefony, kreditní karty a dáme jim 500 Kč a jednoho moderátora. Jejich úkolem  bude přežít 7 dní, postarat se o moderátora a hlavně dostat se do cílového místa jako první. Trasu jim budeme zadávat pouze prostřednictvím indicií z vysílání cca každé dvě hodiny. Vítězný pár získá dovolenou v  „ráji na zemi“ se všemi exkluzivními službami. Z posluchačů, kteří budu ve vysílání aktivně pomáhat soutěžícím budeme každý den vybírat jednoho, jehož odměníme menší dovolenou.

Další aktivitou, kterou stanice pro své posluchače na léto připravila, je off-air akce „Hledáme démona žízně!“. Motohlídka rádia bude jednou týdně vyrážet na vybrané restaurační zahrádky, kde bude s posluchači vtipnou formou realizovat různé soutěže a při té příležitosti hledat nežíznivějšího člověka – démona žízně.

Nasadili jste v souvislosti s létem a prázdninami nějaké novinky do vysílání – letní jingly, „prázdninové pořady“, soutěže, promotion, apod?

Letní struktura Radia Zlín odstartovala 21. června 2007, tedy s prvním letním dnem. Moderátoři absolvovali speciální komunikační výcvik, jenž měl za úkol naučit spíkry, jak komunikovat s posluchačem v letním režimu. Radio Zlín současně upravilo hudební výběr, v němž se objevilo množství letních hitovek. Všechny existující jingly rádia byly upraveny tak, aby korespondovaly s letní strukturou. Rádio zvolilo i dva letní slogany. První – primární upozorňuje posluchače na hudbu, kterou stanice v letním období vysílá: „Hrajeme letně“. Sekundární slogan stanice komunikuje samotnou reality show Reálné léto.

Připravujete nějaké speciální akce a pořady v souvislosti se začátkem nového školního roku?

Začátek školního roku se ponese ve znamení tří fází změn, které ve stanici proběhnou. Komunikační aktivity budou směřovat k upozornění na novou tvář Radia Zlín.

Co dalšího zajímavého se děje na vašem rádiu – noví moderátoři, personální změny, spuštění vysílačů, stěhování, apod.?

Do Radia Zlín přicházejí spolu se změnami i noví lidé. Cílem je zvýšit kvalitu vysílání, obohatit informační základnu a přinést posluchačům víc kvalitnější hudby, informací a zábavy. Při všech aktivitách se zohledňují aktuální výsledky průzkumu poslechovosti a cílová skupina posluchačské základny. Nová tvář bude odhalena na podzim 2007. Konkrétní termín a personální přeobsazení však ze strategických důvodů nebudeme konkretizovat.

Pokud jde o vysílače a rozšíření pokrytí, tak tato otázka pro nás v této fázi není prioritní, ale nevylučujeme ji. Uvažujeme spíš nad možností digitálního vysílání, s čím souvisí i následná větší interaktivní nabídka pro posluchače, resp. konzumenta.

Kdo je pro vás v současnosti největším konkurentem?

Konkurentem pro nás je každá rozhlasová stanice a žádnou z nich nebereme na lehkou váhu. Přestože jsme s výsledky poslechovosti spokojení (jsme nejposlouchanější stanicí v regionu), nemůžeme zaspat a uspokojovat se jen tímto faktem. I proto změny, které se dějí a budou dále probíhat, mají za cíl posunout se v kvalitě a nabídce dále. Nemůžeme čakat, až nás konkurence předběhne. To, co jsme si jasně stanovili, je zacílit informace, hudbu a zábavu pro tu skupinu posluchačů, která tvoří největší procento na základě průzkumů. Máme určitě jasno v tom, kdo nás poslouchá a hlavně co od nás očekává a co chce na své oblíbené stanici slyšet.

Už i zmíněné letní aktivity o tom svědčí. V originálním projektu „Nebe, peklo, ráj“ jsme určitě odlišní od
konkurence a přinášíme tak na trh úplně nový a původní formát. Nápad je vlastní a vznikal z části na Slovensku a z části v Maďarsku, kdy sa kreativci z jisté slovenské agentury a zastupci Ilko production (VyVolení) dohodli na možné podobě pro rozhlas přijatelné show. Značka, název a princip show je však vlastnictvím Radia Zlin.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .