MediaProjekt skončí, přichází RadioProjekt

radiotv22Společný průzkum čtenosti tisků a poslechovosti rádií na konci roku skončí. Tisky a rádia nedokázaly skloubit své požadavky a tak bude poslechovost rádií od listopadu 2005 měřena samostatným průzkumem RadioProjekt, jehož realizací byly pověřeny agentury STEM/MARK a Median. RadioTV to potvrdil předseda Asociace provozovatelů soukromého vysílání Michal Zelenka.

Výzkum RadioProjekt bude založen na telefonickém dotazování metodou CATI, které bude doplněno daty z výzkumu MML pro domácnosti bez telefonu. Stejně jako u MediaProjektu bude roční vzorek čítat 30 tisíc respondentů, z nicž 28 tisíc osloví STEM/MARK a Median telefonicky a zbývající přibližně dva tisíce budou doplněny z průzkumu MML, aby reprezentovaly domácnosti bez jakéhokoliv telefonního přístroje.

Přestože MediaProjekt skončí až v prosinci, RadioProjekt bude zahájen již 1. listopadu. Za druhé pololetí letošního roku budou výsledky zveřejněny počátkem února ještě jako MediaProjekt a za období IV.-I.Q 2006 by již měly být jako oficiální brána čísla nového RadioProjektu. Interní údaje za poslední čtvrtletí tohoto roku mohou, které budou sledovat oba dva průzkumy, mohou sloužit zadavatelům pro jejich srovnání.

Nový průzkum je navržen tak, aby se jeho výstupy po formální stránce nelišily od MediaProjektu. I nadále tedy budou hlavními zkoumanými veličinami Daily reach (poslechovost včera), Weekly reach (poslechovost v sedmi dnech) a Share (podíl na trhu). Nezmění se ani periodicita výstupů, podle Zelenky je snahou urychlení zpracování dat. Zatímco MediaProjekt je zveřejňován první čtvrtek druhého měsíce po skončení dotazovaného období, nově by to měl být např. poslední čtvrtek prvního měsíce.

Samostatný průzkum poslechovosti bude samozřějmě o něco dražší než vklad do společného průzkumu se silnějšími tisky, podle Zelenky ovšem půjde o nárůst jen o asi 20 až 25 procent. Realizátoří nového průzkumu byli vybráni ve výběrovém řízení. „V tendru neuspěla samostatně žádná z firem. Líbil se nám dotazník Medianu a metodika STEM/MARK, tak jsme je požádali, jestli by se do toho nechtěli pustit společně,“ říká Zelenka.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .