Co se stane se sítí rádií Hey? Vznikne TV Hey?

Síť Rádií Hey již několik měsíců takřka živoří. Po odchodu Jana Zilvara chybí generální ředitel, poslechovost klesá a není jasno, co se s těmito stanicemi stane. Jedním z možných řešení je převzetí celé sítě majitelem Radia Čas Radimem Pařízkem, tomu by napovídaly i registrace nových ochranných známek na TV Hey.

Síť Rádií Hey v současnosti pokrývá největší centra republiky. Kromě Prahy vysílá formát českých hitů i na Liberecku a Pardubicku s přesahem na Vysočinu a na Moravě zásobuje rockovým programem Brno s dokrývačem Třebíč a Ostravsko s dokrývačem Opava. Celková poslechovost sítě rádií Hey je přesto jen 238 tisíc posluchačů týdně a 106 tisíc denně při podílu na trhu 1,2 procenta. Rádia Hey vznikla většinou původně pod jinými názvy, pražský Hey zvítězil v licenčních řízeních jako Radio Tón, v Brně uspělo jako Radio Špiuca a na Ostravsku pod názvem Radio Fajront. Více viz V Brně vysílá Radio Hey, v Praze začne brzy také!

Teprve v libereckém licenčním řízení Radio Hey otevřeně deklarovalo svůj název a na Pardubicku se uchytilo převzetím Radia Profil. Od počátku síť fakticky řídil majitel Radia Čas Radim Pařízek, ale většinový podíl ve firmě patřil médiální skupině GES Ivana Zacha. Toto partnerství se posléze rozpadlo a generálním ředitelem se stal protřelý rozhlasový harcovník Jan Zilvar, který zahájil proces slučování Hey rádií do opravdové sítě. Ze své funkce odešel letos na jaře a od té doby se spekuluje nejen o jeho nástupci, ale také o novém vlastníkovi celé sítě Rádio Hey.

Podle informací většiny velkých rozhlasových skupin není pravděpodobné, že by některá z nich síť Rádií Hey převzala. Žádná jednání stále nevede ani francouzská skupina Lagardere, jejíž mediální zastoupení Regie Radio Music pro Radia Hey prodává reklamu na národním trhu. Sám prezident Lagardere ČR Michel Fleischmann RadioTV řekl: „Jsme otevření dalším akvizicím v České republice, ale nemáme signály o tom, že by síť rádií Hey byla na prodej.“

Všechny indicie tedy směřují k tomu, že si GES síť Hey ponechá nebo ji prodá jejímu minoritnímu vlastníkovi Radimovi Pařízkovi. Tomu by mohly napovídat i ochranné známky, které si Pařízek v nedávné době zaregistroval na Úřadu pro průmyslové vlastnictví – TV Hey a TV Hej. Stalo se tak dva roky poté, co Pařízkova společnost TP Pohoda s.r.o. zvítězila v licenčním řízení o digitální licenci na TV Pohoda, která díky legislativním nesrovnalostem dosud nezačala vysílat.

„K registraci ochranných známek se vyjadřovat nebudeme. Převzetí sítě panem Pařízkem je nepravděpodobné, nadále platí stávající majetková struktura rádií Hey a o změně neuvažujeme,“ reaguje na dotaz RadioTV tisková mluvčí skupiny GES Jana Adamčíková, zatímco Radim Pařízek na e-mailové dotazy nereagoval. „V současné době probíhá v rádiích Hey restrukturalizace na řídících pozicích, nástupce Jana Zilvara bude definitivně potvrzen v září 2007,“ dodává Adamčíková.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .