RadioProjekt IV.08 – I.09: Ohlasy z rádií

radiomnohovelkeNa začátku května jsou pravidelně zveřejňovány výsledky poslechovosti RadioProjekt. RadioTV se tradičně těmto výstupům podrobně věnuje. Dnes čtenářům nabízíme ohlasy ze samotných rozhlasových stanic. Rádia, která se zatím nevyjádřila, tak mohou  učinit dodatečně na adrese redakce@radiotv.cz. Tento článek bude následně o později došlé odpovědi aktualizován.

Aktuálnímu RadioProjektu jsme se již věnovali v těchto článcích:

Analýza denní poslechovosti

Analýza týdenní poslechovosti

Kdy budou v RadioProjektu výsledky chybějících rádií

OTÁZKY:

1) JAKÝ MÁTE DOJEM Z ČERSTVÉHO VÝSTUPU RADIOPROJEKTU?
2) JSTE OSOBNĚ S VAŠIMI VÝSLEDKY SPOKOJENI?
3) KDO JE PODLE VÁS „VÍTĚZEM“ A KDO „PORAŽENÝM“ AKTUÁLNÍCH VÝSLEDKŮ?



Filip Žemlička, Expresradio

1) Myslím si, že situace na trhu je dlouhodobě stabilní a dochází k „zanedbatelným“ přesunům posluchačské obce.

2) Na Expresu se před rokem událo mnoho změn a já jsem rád, že posluchači na změny reagují „třetím růstem“. Velkou radost pak mám u věkové kategorie 30-39 let, kde je celková doba poslechu 325 minut, což z nás v Praze v této kategorii udělalo jedničku. Ted trochu odlehčení – největší radost mám ovšem v kategorii 60-69 let, kde máme celkovou dobu poslechu celých 505 minut a jsme z tohoto pohledu naprostou jedničkou na trhu. Vážně se budu zamýšlet, jak toto prvenství dále upevňovat.

3) Jediným vítězem je posluchač, který má nepřeberné množství rádií, které si může naladit. Na poražený si nehrajeme, jednou je to Pepa, pak zase Franta. O poražených jen dobře, nikdy netušíme, kdy budeme na jejich místě my.


David Štěrbáček, Radio 1

1) Z hlediska Radia 1 určitě velmi dobrý.

2) Já osobně si stěžovat nemohu.

3) Možná bych raději použil dělení na „veselé“ a „smutné“ programové ředitele než „vítěze“ a „poražené“. Programoví ředitelé skupiny Radio Investments, díky historicky nejlepším výsledkům poslechovosti, veselí byli.

Marek Berger, Rádio Haná, Rádio Rubi

1) Rádio Haná meziročně „vyrostlo“ o nádherných 40 tisíc posluchačů, Rádio Rubi se po podzimním stěhování a následné promotion programových změn také zlepšilo, takže spokojenost. Posluchači poznají silný lokální akcent našich stanic a já chci všem i touto cestou poděkovat za přízeň. Originální regionální stanice prostě mají smysl a téměř čtvrt milionu posluchačů našich radií týdně to jasně dokazuje.
2) Samozřejmě, ale rezervy stále máme a naše čísla nijak nepřeceňujeme. Teď pracujeme na dalším zkvalitnění pokrytí a samozřejmě neustále „vylaďujeme“ náš program.

3) Tuhle otázku už byste měli změnit. Plusy a mínusy pozná každý -) Teď vážně. Blahopřeji Rádiu Impuls, Jirka válí, a také porfoliu RadioNet, které si zajímavě polepšilo. Doufám také, že se v příštím průzkumu ukáží „jiné české stanice“. Jejich čísla budou jistě zajímavá a celý Radioprojekt se tak opět po čase zpřehlední.

Michal Pistolas, Rádio Čas

1) Poslední výstup RadioProjektu mile překvapil celý tým Radia Čas. Na Moravě a ve Slezsku má Čas své pevné místo.

2) S výsledky jsme pochopitelně spokojeni. Podařilo se nám odvrátit stagnaci a krátce na to se radujeme z rekordních čísel. V příštích průzkumech nás snad potěší i výsledky nového jihomoravského Času.

Gabriela Vosyková, Radio Egrensis

1) Počet našich posluchačů zůstal protentokrát beze změn, a to mě těší. Znamená to, že pozice Radia Egrensis v kraji je stabilní. Vnímám to jako příznivé znamení pro nás, naše posluchače i naše klienty.

2) Rozhodně ano. Náš kraj je malý, s nižším počtem obyvatel než mají ostatní kraje ČR a tím pádem je pro nás 99 týdně velice dobrým číslem.  Ale i tak to je jen číslo a existují i jiné ukazatele, které hovoří o tom, zda se vaše rádio líbí a poslouchá. Osobně si z výsledků zas tak velikou hlavu nedělám. Snažíme se odvádět co nejlepší výkony  a když nám to pak čísla potvrdí, je to jenom fajn.

3) Tak na tuhle otázku odpovědět nedokážu. Všichni jsme občas vítězi a občas poraženými. A vesměs jsou to subjektivní pocity, protože každý jeden z nás se ptá, co bylo dobře, co bylo špatně a pořád dokola. Netýká se to jen aktuálních výsledků. Přeji hodně věrných posluchačům všem rádiím a budu ráda, zůstanou-li i nám.

Bedřich Musil, Hitrádio Vysočina

1) Dojem se nedá popsat jedním slovem. Skládá se z několika faktorů. Posílení Impulsu a Evropy 2, v našem kraji skok ČR Region, pokles F1, posílení o 12000 posluchačů DR u naší stanice. Nadále rozpačitý dojem z absence některých rádií v průzkumu. Pokles ATS u většiny stanic. Bohužel včetně nás. To jsou asi základní dojmy.

2) V jedné části jsem s výsledkem velmi spokojen. Poprvé v historii (když nepočítám přechodový průzkum z Mediaprojktu na Radioprojekt) jsme dosáhli v týdenní poslechovosti čísla nad 200 000 posluchači. Navíc jsme posílili v denní poslechovosti o 12000 posluchačů. Což je 13% nárůst. Takže by se chtělo zvolat super! To zvolání kazí pokles délky poslechu a tím i share. To mě netěší. Vzhledem k tomu, že tento pokles postihl v různé míře všechna Hitrádia, myslím, že to stojí za analýzu. Musíme najít příčinu tohoto faktu. Nutno ovšem podotknout, že poklesem ATS trpěla průřezem většina rádií v tomto průzkumu. Může to být dáno mnoha skutečnostmi, které bychom mohli rozebírat. Tato situace se nemusí ukázat příště jako trend.

3) Musím opakovat to co jsem řekl minule. Hlavní vítěz je jako vždy posluchač J. A pokud bych měl najít mezi stanicemi nějakého „skokana“? Impuls je jistě spokojen s výsledkem. V našem kraji je určitě zajímavým výsledkem posun ČR Region. Poražené bych nehledal.

A jen malá poznámka na závěr. Proč není Vysočina jako kraj v průzkumech? J My nejsme Jižní Morava!

Sonja Šemberová, RockZone 105,9

1) Dobrý. Všem to přejeme.

2) Ano.

3) Vítězí dobrá rocková muzika ! Poraženým je hip hop a  techno.

Martin Maďarka, Fajn Radia

1) Vzhledem k tomu, že se opět zvýšil celkový denní i týdenní zásah rádia obecně, tak převažuje dobrý dojem. Je to pozitivní trend, který probíhá celý rok, což je s ohledem na aktuální finanční recesi dobrý signál nejenom pro provozovatele, ale hlavně zadavatele reklamy.

2) Jsem spokojen pouze s některými dílčími výsledky. Konkrétně jde o aktuální vývoj týdenní poslechovosti na Fajn radiu, Fajn radiu Agara, týdenní a denní poslechovosti Fajn radia Life a v obou případech částečně i na Fajn radiu Hity, které zopakovalo svůj historicky nejlepší výsledek v ukazateli denní poslechovost. Fajn radio si polepšilo v meziročním srovnání o 10 tisíc posluchačů v týdenní a 13 tisíc posluchačů v denní poslechovosti. Tatáž optika je pozitivní i pro Fajn radio Agara, které zaznamenalo přírůstek 17 tisíc posluchačů týdně. Rádio Fajn North Music je jedničkou na trhu v cílové skupině 12-35 let v pásmu od 9 do 21 hod. Zbývá však dostatek ukazatelů, se kterými nejsem a nemohu být spokojen.

3) Především si myslím, že vítězem je „rádio“ obecně. Důvody jsou uvedeny v odpovědi na první otázku. J A poraženým? Jak s oblibou říkám, jde o relativní pojem vzhledem k odlišnému pokrytí stanic. „Malé“ regionální rádio s největší pravděpodobností nedosáhne nikdy výsledků celoplošných stanic, což ovšem ještě neznamená, že není úspěšné.

Marcel Kotyk, Hitrádia

1) Asi se budu shodovat s většinou ze svých kolegů, že největší pozitivum vidím v tom, že posluchačů rádia obecně přibývá a zdá se, že to je trvalý trend. Po katastrofických předpovědích s ohledem na nová elektronická média je to potěšující zpráva pro nás pro všechny.

2) Za Hitrádia jsme byli v druhém pololetí minulého roku spokojení, aktuální výsledky naznačují, že se nad některými signály musíme zamyslet. Nicméně i přes mírné poklesy poslechovosti některých stanic rodiny zůstávají Hitrádia absolutně nejposlouchanějšími rozhlasovými stanicemi v Plzeňském a Karlovarském kraji a v kraji Vysočina, na jihu Čech je Hitrádio Faktor jedničkou mezi regionálními stanicemi s malým odstupem za celoplošným Impulsem. To je pozice, kam bychom Hitrádia chtěli dostat ve všech regionech, kde vysílají.

3) Myslím, že komentáře výsledků se u tohoto bodu poslední dobou hodně opakují…

Petr Sznapka, Rock Rádia

1. Můj dojem je stejný jako vždy. Výsledky přesně kopírují aktuální trendy a aktivity jednotlivých rádií či rozhlasových domů. S ohledem na čísla Rock Rádií lze samozřejmě hovořit o dojmech pozitivních.

2. Spokojeni samozřejmě jsme, vždyť u Rock Rádia Jih (Gold a Prácheň) byl nárůst poslechovosti více než desetiprocentní. Ovšem ani tentokrát nepovažujeme výsledky, vzhledem ke krátkému fungování rockového formátu na trhu, za úplně relevantní. Na druhou stranu, ukazuje se, že jsme na správné cestě a že sázka na rockovou hudbu a úzké sepětí s regionem, bylo správnou volbou. Svou roli beze sporu sehrály také naše komunikační aktivity.

3. Je těžké určit vítěze a poraženého. Zaslouženou radost mají jistě kolegové z Rádia Impuls, ale gratulaci si zaslouží všichni broadcasteři, kteří vytvářejí program pro posluchače v České republice.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .