RadioProjekt II.-III.Q 07 – ohlasy z rádií

Výsledky poslechovosti za druhé a třetí čtvrtletí letošního roku jsou známy již více než týden, takže přichází čas na tradiční ohlasy z rádií. Ředitelům rozhlasových stanic jsme položili tři otázky: 1. Jaký máte dojem z čerstvého výstupu RadioProjektu? 2. Jste vy osobně s vašimi výsledky spokojeni? 3. Překvapil vás nějaký výsledek? Zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali. Rádia, která se zatím nevyjádřila, mohou tak učinit dodatečně na adrese redakce@radiotv.cz, jejich vyjádření bude do článku doplněno.

Michal Beran (Regie Radio Music):

1. Ukazuje se, že situace na trhu je pro naše rádia relativně stabilní. Máme nejsilnější tři radiové značky i zajímavá lokální rádia.
2. Situace může být vždy lepší a je důležité neusnout na vavřínech. Rádia Frekvence 1 i rádio Bonton prodělala v nedávné době změny programu, jejich pozitivní výsledek se však projeví až v další vlně RadioProjektu.
3. Mile mne překvapuje stále se lepšící pozice rádia Impuls.

Richard Medek (Český rozhlas):

1. Pro mne je to jako pro programového ředitele Českého rozhlasu obecně vzato příliš technokratický pohled na současný rozhlasový trh. Proto se těmito výsledky zabýváme jenom rámcově a je to pouze jedna ze zpětných vazeb, kterými se zabýváme. Nevypovídá totiž nic o kvalitě programu a spokojenosti posluchačů. Průzkum postihuje pouze kvantitu a to je pro nás málo. Nicméně dlouhodobý mírný pokles čísel pro Český rozhlas podle tohoto průzkumu mi radost nedělá a i když jsou prostředky, kterými se dá poslechovost poměrně efektivně v programu podpořit, ne všechny jsou pro nás přijatelné při vědomí plnění našich veřejně právních povinností.
2. Při vědomí toho, co jsem zmínil výše je Ćeský rozhlas silným médiem a oslovuje dostatečný počet posluchačů i při náročnosti na programovou skladbu zákonem na něho kladenou.
3. Nepřekvapil.

Miroslav Škoda (Frekvence 1):

1. Především mě budou zajímat následující RadioProjekty. Frekvence 1 má od září inovovaný program a nový playlist s největší kolekcí hitů. Tyto změny ale poslední RadioProjekt reflektuje minimálně.
2. Ne. Ale zatím jsem spokojen nebyl nikdy. Spokojenost je začátek stagnace.
3. Trh je stabilní, nic dramatického se na něm neděje.

Petr Dvořák (Radio City, Blaník):

1. Radioprojekt nepředstavil žádné zásadní překvapení. Především výsledky celoplošných stanic přinášejí docela spolehlivá data. Rozdíly mezi celoploškami odpovídají jak tomu,co denodenně můžeme slyšet, tak našim pravidelným výzkumům. Bezmála milionový rozdíl v týdenním zásahu mezi Impulsem a Radiožurnálem říká a vedení a programování obou stanic všechno, dalšího kometáře netřeba.
2. Naše výsledky příjímáme s uspokojením, i když o komentář k Blaníku bych raději požádal kolegu Petra Krále. Společě přijatou programovou a komunikační strategii realizoval především on.
3. U rádií krajského formátu se ale jednotlivý výstup Radiprojektu nedá jednoznačně a hlavně spolehlivě interpretovat Většinou opakované (s výjimkou minulého výstupu RP)  vzestupy Rádia City v řadě nás samozřejmě těší a povzbuzují, protože jsou jasným potvrzením vzestupného trendu. Na druhou stranu ale nárůst o 24 000 posluchačů komentovat nebudu. Všichni přece víme, že poslechovost se nezvyšuje ani nesnižuje skokově a  v těch případech , kdy k takovým „skokům“ v tomto Radioprojektu u regionálních rádiií došlo, je třeba vyčkat dalších opakovaných měření. Tím ale nechci obhajovat výsledek Oldies rádia, které ve svém programu mělo donedávna silné destruktivní prvky a nic jeného než pokles se očekávat nedalo.

Petr Vladyka (Evropa 2):

1. V zásadě pozitivní. Výsledky dokazují, že poslechovost Evropy 2 je stabilní stejně tak jako oblíbenost maxxima muziky, a to již tradičně zejména mezi mladými posluchači.
2. Já jsem spokojený tehdy, když jsou spokojení posluchači, potažmo klienti.
3. Opět mě překvapují výsledky Radiožurnálu. Nabízí se také opět otázka, jak dalece čísla ovlivnila metodika výzkumu…

Martin Hroch (Radio Investments):

1. Víceméně stabilní výsledky, trochu se projevuje opět sezóna dovolených, kterou RadioProjekt reflektuje citlivěji než předchozí metodiky.
2. Maximálně, máme rekordní share skupiny stanic RadioInvestments. Country jde ještě nahoru, Beat má samozřejmě další potenciál s novým pokrytím, Kiss
Radia posílila a Spin se nám podařilo nastartovat také velmi dobře. Mylím, že prostě rádia dělat umíme a chtěl bych tímto vyzdvihnout práci všech kolegů a kolegyň, kteří se o programming našich stanic starají a i takto jim poděkovat.
3. Nikoli. Rádia, kterým se věnuje invence a energie, eventuelně marketingová podpora, jdou nahoru, ti ostatní stagnují. V této souvislosti snad jenom ještě jedna věc: Všimněte si, jak i Radioprojekt dokáže vyjádřit a porovnat efektivitu soukromého a státního (v našem případě veřejno-právního) sektoru.

Jiří Hrabák (Radio Impuls):

1. Mám samozřejmě radost z toho že se Impulsu daří,z celkových výsledků si přitom nemyslím,že by se dělo  něco velmi  překvapivého. Výsledky  navozují
na předcházející výsledky RP, ukazují jeho konzistentnost a i když se to z pozice první říká špatně ,právě ta logika ve vývoji ukazuje i na správnost
meotodologie výzkumů,ale to je spíše otázka pro statistiky. Výsledky RP se pohybují v poměrech našich vlastních kontinuálních
programových průzkumů.
2. U Impulsu  hledáme reservy hlavně v některých regionech. Co se týká RockZone, přes malý výkon vysílače si rádio získalo své skalní  posluchače, o čem
svědčí slušné číslo  v kategorii „nejoblíbenější rádio“. Naším ukolem je přijít na to, jak základnu rozšířit.
3. Možná pokles u některých rádií (ale on je statisticky téměř bezvýznamný), zvláště když neposuzujeme jen jedee ukazatel,ale diváme-li se na výsledky
komplexně.

Marcel Kotyk (Hitrádia):

1. Dobrý, téměř všechna Hitrádia si v něm výrazně polepšila, a to mě pochopitelně těší.
2. Samozřejmě. Oproti posledním údajům Radio Projektu přibylo Hitrádiím 57
tisíc posluchačů, přičemž růst některých stanic byl velmi výrazný – vedle skvělých výsledků Orionu, který má o téměř 50 tisíc posluchačů víc, rostly i Vysočina, Faktor, Magic nebo Crystal. Máme radost, že v některých regionech se naše rádia drží na špičce a v poslechovosti jasně předstihnou i celoplošné stanice, jako např. v Plzeňském kraji a na Vysočině, kde Hitrádia FM Plus a Vysočina mají o polovinu více posluchačů než celoplošná konkurence.
3. Zajímavý je podle mě celkový výsledek regionálních a lokálních rádií. Ta dosáhla v součtu zatím rekordní poslechovosti a potvrzuje se tak, že na mediální mapě ČR mají svoje nezastupitelné místo.

Daniel Rumpík (Radio OK):

1. Standard. Pokud to člověk bere jako určitý odhad preferencí:-), tak je to asi potřeba vnímat s nadhledem. Je ale zajímavé, že ty nervy přijdou stejně pokaždé! Největší dojem na mě dělá poměrně velká stabilita většiny výsledků. To je pro rádia i zadavatele reklam bezesporu dobrá zpráva.

2. Za nás mohu samozřejmě hlásit spokojenost. Opět jsme si vylepšili historické maximum v týdenní poslechovosti, podílu na trhu i číslech v obou našich hlavních krajích. V tom Královéhradeckém jsme navíc poprvé pokořili magickou hranici 100 tisíc. A nebudu zastírat, že nás velice těší být po nějakém čase opět regionální jedničkou ve východních Čechách. Jak už jsem ale napsal, každý průzkum je přece jen potřeba brát s určitou rezervou.

3. Překvapil mě další velký nárůst Impulsu – gratuluji. S tím souvisí i fakt, že ale zároveň nijak nestrádaly konkurenční české formáty – Blaník, OK, Apollo, Karolína, Eldorádio. Je prostě zajímavé (byť nikoli nepochopitelné), že českým písničkám a důrazu na dobrou náladu u posluchačů střední generace se stále daří. Také mě překvapil obrovský nárůst u Hitrádia Orion – Mirkovi Pelegrinovi ještě jednou blahopřeji. Už kvůli němu mě to opravdu moc potěšilo. To samé platí i v případě našich severnějších kolegů z Hitrádia Magic, kterým se také dařilo.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: