Publicistické Rádio ZET žádá o úpravu podílu hudby a slova

Rádio ZET, které se orientuje na zpravodajství a publicistiku, žádá vysílací radu o úpravu podílu hudby a slova. Podíl mluveného slova by měl být i nadále vyšší než podíl hudby. Poměr by se však neposuzoval pouze v rámci českých bloků, ale plošně v rámci 24 hodin vysílání.

zet-logo-651

Větší flexibilita týkající se zařazování hudby

Provozovatel dává ve vysílání výrazný prostor původním pořadům BBC World Service. V rámci celkového vysílání chce mít volnější prostor k zařazování hudby.

Platné licenční podmínky stanovují, aby v rámci programových bloků v českém jazyce převažoval rozsah formátů mluveného slova nad rozsahem hudby. Nově by mohla podmínka znít tak, že rozhlas mluveného slova a hudby by se posuzoval v rámci celkového vysílacího času, tedy 24 hodin denně.

To by v praxi umožnilo provozovateli zařazovat více hudby do českých bloků, jelikož v anglických pořadech BBC World Service se hudba – až na občasné výjimky – neobjevuje. I nadále by však platilo, že mluvené slovo musí v rámci 24 hodin převažovat nad poměrem vysílané hudby.

Vysílací rada v březnu vyhověla žádosti provozovatele o větší flexibilitu při nasazování českých a anglických programových bloků. Nové znění podmínek mu umožní vysílat anglické bloky tak, aby to nenarušovalo kontinuitu českého vysílání. Program BBC World Service ale musí být slyšet minimálně 8 hodin denně.

Radio ZET před měsícem představilo novou ředitelku. Z vydavatelství Mediaforce přišla Vladimíra Nejedlá, která má kromě obchodně strategických partnerství na starosti také rozvoj stanice a její každodenní chod.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .