Jak se vyvíjí zájem o stanice mluveného slova? ČRo Plus a Rádio ZET souhrnně získaly nové posluchače

Dvě stanice s převahou mluveného slova, veřejnoprávní Český rozhlas Plus a soukromé Rádio ZET, spolu soupeří o podobný typ posluchače. Poslední vlna průzkumu RadioProjekt naznačila, že obě stanice přilákaly k tomuto formátu nové posluchače.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Podle nynější vlny průzkumu RadioProjekt roste mezi posluchači obliba formátu mluveného slova. Souhrnný počet posluchačů Českého rozhlasu Plus i soukromého Rádia ZET se meziročně zvýšil o 22 tisíc posluchačů. Zatímco na přelomu let 2014/2015 měly obě stanice celkem 106 tisíc posluchačů, nyní jich je 128 tisíc.

Počet posluchačů Českého rozhlasu Plus se za rok zvýšil ze 42 tisíc na 81 tisíc lidí týdně. Stanice za to vděčí zejména přechodem ze středních vln na velmi krátké vlny, díky čemuž se výrazně zlepšil dosah vysílání u většinové populace.

Soukromé Rádio ZET i přes růst ČRo Plus obhájilo svůj výsledek z předchozího pololetí. Zatímco v posledních dvou kvartálech roku 2015 činila poslechovou Rádia ZET 46 tisíc posluchačů týdně, výsledek za čtvrtý kvartál 2015 a první kvartál 2016 je prakticky stejný, tedy 47 tisíc posluchačů týdně.

Podle nynějších výsledků to tedy vypadá, že obě stanice přilákaly ke svému formátu nové posluchače. K dalšímu růstu počtu příznivců mluveného slova může přispět i spolupráce dvou nejsilnějších soukromých rozhlasových skupiny Lagardere a Media Bohemia na projektu Rádia ZET.

Od tohoto spojení si slibujeme zejména rozvoj plurality programové nabídky a informací v oblasti vysílání, což bude mít pro posluchače velký přínos,“ řekl v březnu Michel Fleischmann, prezident Lagardere Active ČR.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .