Do sporu o rozhlasovou značku Vysočina se přidala i asociace APSV

Asociace provozovatelů soukromého vysílání, která sdružuje privátní rádia a další subjekty, se přidává k výzve skupiny MEDIA BOHEMIA ohledně dodržování férového jednání v rozhlasovém prostředí. Přinášíme vám tiskové prohlášení prezidenta asociace Michela Fleischmanna.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

APSV: Český rozhlas tímto krokem narušuje duální systém a hospodářskou soutěž

APSV tímto apeluje na veřejnoprávní Český rozhlas a vyzývá k respektu a dodržování férového jednání v rozhlasovém prostředí. Členové APSV musí (na de facto posledním regulovaném mediálním trhu) v respektu zákona podstoupit při jakékoliv změně tohoto typu vždy zdlouhavé procesy schvalování u orgánu státní správy – Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Český rozhlas pravděpodobně tuto povinnost nemá, když svévolně mění pojmenování svých stanic, mění programové schéma a rozšiřuje své pokrytí. Tímto krokem však narušuje duální systém a hospodářskou soutěž,“ uvádí asociace ve svém prohlášení.

Spor se týká nového označení regionálního studia Českého rozhlasu v Kraji Vysočina. Do 31. května toto studio využívalo označení ČRo Region Vysočina, přičemž v éteru se prezentovalo jako Český rozhlas Region.

Od 1. června se v éteru prezentuje pod značkou Český rozhlas Vysočina. Tím může dojít k záměně s populárním soukromým Hitrádiem Vysočina, které na trhu působí 22 let a stabilně si udržuje pozici regionální jedničky v poslechovosti.

Výzva Českému rozhlasu a regulačním orgánům k zastavení degradace rozhlasového prostředí

APSV proto vyzývá regulační orgány a ČRo samotné, aby byla zastavena degradace rozhlasového prostředí. Současně také vyzývá k návratu k respektování duálního systému, právního řádu, rozhodnutí státních orgánů a v neposlední řadě i k úctě k posluchačům, plátcům koncesionářských poplatků,“ píše Michel Fleischmann, prezident asociace.

„Kauza přejmenování stanice ČRo Region Vysočina na ČRo Vysočina je při znalosti dlouholetého vysílání a mediálního působení subjektu Hitrádio Vysočina nejen opovrhováním investic a práce tohoto soukromého vysílatele, ale současně také poukazuje na přiživování se ČRo na úspěšnosti této značky,“ dodává prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání v tiskovém prohlášení.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .